KRY blir Dynamic Codes partner i Norge

Report this content

Den digitale helsetjenesten KRY og HealthTech-selskapet Dynamic Code, som tilbyr diagnose- og helsetester, har inngått en samarbeidsavtale. KRY blir dermed Dynamic Codes partner for helsetjenester i Norge. Dette betyr at alle som benytter Dynamic Codes selvtester, og som finner ut at de har behov for helsetjenester, kan ta kontakt med KRY via en direktelenke.

Flere og flere velger å benytte digitale helsetjenester som KRY i stedet for å oppsøke primærhelsetjenesten. På samme måte velger stadig flere å ta selvtester før de oppsøker helsetjenesten – et konsept som HealthTech-selskapet Dynamic Code har tilbudt i mange år. Det kan for eksempel dreie seg om tester for å oppdage kjønnssykdommer, laktoseintoleranse, hud- og neglesopp med mer.

Testene kjøpes på Dynamic Codes hjemmeside, og utføres enkelt hjemme på egenhånd. Deretter sendes prøven til selskapets laboratorium for analyse, og analysesvaret kan deretter hentes ut på selskapets hjemmeside. Hvis det viser seg at kunden har behov for råd eller behandling, kan analysesvaret formidles direkte til en lege hos KRY, som fastslår diagnosen og gir korrekt behandling.

– Vi er veldig glade for samarbeidet med KRY, som gjør at vi sammen kan tilby en komplett digital kjede for helsetjenester. Det gjør at kundene våre raskt kan få den hjelpen de trenger for å få bukt med problemene sine, sier Anne Kihlgren, gründer og administrerende direktør i Dynamic Code.

– Samarbeidet med Dynamic Code er et eksempel på hvordan KRY jobber innovativt for å gjøre helsetjenester lettere tilgjengelig og samtidig mer kostnadseffektivt for både pasienter og samfunnet. Vi vil gjøre det å motta helsehjelp – både å ta prøver, få legetime og få behandling – enklere og mer fleksibelt for pasienten, sier Thorleif Jansen, lege og medisinsk sjef i KRY Norge.

Norge – et marked i framvekst
Dynamic Code har i mange år vært etablert på det svenske markedet, der selvtestene også selges på apotekene. I Sverige har man lenge hatt et nært samarbeid med KRY. Avtalen med KRY i Norge er et første steg i satsingen på det norske markedet. Neste steg er å tilby flere tester, og i tillegg få testene ut på apotekmarkedet i Norge.

– Vårt håp er at de skal være å finne der allerede i starten av neste år, sier Anne Kihlgren.

For mer informasjon, kontakt:
Anne Kihlgren, gründer og administrerende direktør i Dynamic Code

anne.kihlgren@dynamiccode.se

Thorleif Jansen, medisinsk sjef hos KRY i Norge
+47 90 15 52 88
thorleif@kry.se

Dynamic Code
Dynamic Code vil hjelpe folk med å ta ansvar for egen helse, og utvikler meningsfylte helse- og diagnosetester basert på DNA-teknologi. Testene tilbys via en digital plattform som er i ferd med å revolusjonere medisinsk prøvetaking og diagnosetester. Tester som tidligere bare har vært tilgjengelige på legekontoret, kan pasientene nå gjøre selv og få svar og behandling i løpet av noen dager. Dynamic Codes tester oppfyller alle medisinske og regulatoriske krav.