EasyPark lanserer parkeringsapp for Windows-mobiler

EasyPark og Microsoft presenterer i dag en Windows Phone-versjon av appen som gjør det mulig å flytte parkeringsautomaten ned i lomma. Antallet Windows-mobiler øker stadig på det norske markedet, noe som gjør Windows-appen en viktig del av tilbudet til EasyPark. Ikke minst fordi det er mange jobbmobiler som bruker Windows mobile operativsystem.

I løpet av første kvartal 2013 har EasyPark sin app for mobilbetalt parkering vokst rakst. Sammenlignet med tilsvarende periode i fjor, har antall mobilbetalte parkeringer økt med 166 prosent i Norge.
Nå kommer enda en puslebit på plass i tilbudet til EasyPark – en app for Windows-mobiler.

Med Windows Phone-appen fra EasyPark kan du registrere kontoen din direkte i appen. Tjenesten har i tillegg en GPS-funksjon for å finne frem til områdekoden for der du befinner deg. Med noen enkle tastetrykk starter og stopper du parkeringen, og kan på den måten alltid betale eksakt for den tiden du står parkert.

– Vi er glade for å endelig tilby en Windows Phone-app. Den er svært etterlengtet, særlig fordi mange har jobbmobiler som bruker Windows som operativsystem. Det å slippe mynt og trege kortautomater kommer til å gjøre hverdagen enklere for alle som bruker bil i jobben, sier Christian Sæterhaug, leder for EasyPark i Norge.

Windows Phone – en raskt voksende mobilplattform
Windows mobile operativsystem har en markedsandel innen EU på 6,5 prosent, ifølge Kantar Worldpanel.  Windows Phone er det raskest voksende mobile operativsystemet (økte med 52 prosent i desember-februar sammenlignet med samme periode i fjor, ifølge Kantar) og har nå en klar tredjeplass etter IOS og Android. Stadig flere mobiltelefoner lanseres med Windows. Sist ute var modellene Nokia Lumia 520 og 720.

– EasyPark sin app er en nytte-app som løser et problem for brukerne - det å kunne betale raskt og enkelt for parkeringen, samtidig som du kun betaler for tiden du står parkert. Vi er glade for at vi kan tilby denne tjenesten til våre Windows Phone-brukere, sier Anna Ström, leder for Telekom & Windows Phone, Microsoft.  Windows Phone-brukerne er mer fornøyd enn øvrige mobilbrukere ifølge PCmags Reader´s Choice, og gode apper som denne gjør brukerne enda mer fornøyd.

Appen lanseres også i Danmark, Norge, Finland, Italia, Østerrike, Spania, Australia og Tyskland.

Last ned appen her:

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Christian Sæterhaug, leder for EasyPark Norge. Mob: 413 19 124/ e-post: christian.saterhaug@easypark.net

Anna Ström, leder for Telekom & Windows Phone, Microsoft +46 (0) 709 266123 anstrom@microsoft.com

Om EasyPark

EasyPark Mobilparkering er en mobiltjeneste for alle bilister som vil forenkle sin parkeringshverdag. Med EasyPark sin mobiltjeneste får bilister og virksomheter en mer behagelig, trygg og effektiv parkeringshverdag. Bilisten starter parkeringen via EasyPark sin Smartphone applikasjon eller ved å ringe til EasyPark. Selskapet EasyPark ble etablert i 2001 og har 85 ansatte ved kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Italia og Tyskland.

For mer informasjon, besøk www.easypark.no