EasyPark Telefonparkering lanseres i Grimstad kommune

EasyPark og Grimstad kommune lanserer nå i samarbeid den sterkt etterspurte tjenesten telefonparkering. Tjenesten gir den parkerende muligheten til smidig og rettferdig etterskuddsbetaling av sin parkering. Tjenesten er i dag etablert i de fleste kommuner med avgiftsbelagt parkering.

Med EasyPark starter bilisten enkelt parkeringen via mobiltelefonen. Tjenesten tillater den parkerende å styre sin parkering fra mobilen. Dvs at bilisten enkelt kan forlenge og avslutte sin parkering etter eget ønske da den enkelte mottar et kostnadsfritt sms varsel 15 min før p-tiden utløper. EasyPark tjenesten tilbyr fleksible betalingsløsninger knyttet opp mot både kredittkort, bensinkort, spesifisert faktura og mobilregning.

Smidig, enkelt samt tids- og kostnadsbesparende er nøkkelord som EasyPark brukerne benytter seg av når de skal beskrive tjenesten som sørger for at man slipper å forholde seg til p-automater, mynt, kort og p-billetter.

EasyPark sin tjeneste er tilrettelagt for både privatpersoner og bedrifter. Alle transaksjoner og p-kostnader samles, spesifiseres og frigjør dermed både tid og penger for bedriftenda denne ikke lenger trenger å bruke unødvendig tid på administrasjon og refusjon av p-utgifter. Fakturaene er godkjente for revisjon og regnskap og bedriften får et meget godt overblikk over alle utgifter som har med parkering å gjøre. For den ansatte innebærer EasyPark en økt frihet og fleksibilitet som gjør det enklere for den enkelte å konsentrere seg om sine arbeidsoppgaver fremfor å bekymre seg for p-tid ogtruende bøter.

Å håndtere parkeringsavgiften via fysiske p-automater er i dag meget kostbart for landets kommuner/p-selskap. Denne kostnaden forventes å øke med med tidenda rettningslinjer, sikkerhetsmessige forskrifter og krav fra bransjen vil gjøre betalingvia p-automater stadig mer kostbart. EasyPark tilbyr den virtuelle p-automaten iform av mobilen som innebærer betydelig lavere kostnader for kommunen samtidigsom servicen og tilretteleggelsen ut mot forbrukeren heves.

”Grimstad kommune ønsker å yte best mulig service overfor innbyggere, næringsdrivende og besøkende, og har derfor inngått samarbeid med EasyPark for å kunne yte en tilleggstjeneste for de som ønsker å parkere på kommunale avgiftsparkeringsplasser.Vi tror at mange ilagte tilleggsavgifter kunne vært unngått dersom det hadde vært en bedre tilgjengelighet for å betale tilstrekkelig avgift. Erfaringer andre steder tilsier at betalingsvilligheten øker dersom det legges bedre til rette for dette. Vi synes det da er en naturlig konsekvens at man tilrettelegger for muligheten til at folk kan betale avgiften med sine mobiltelefoner”, sier Lars Marius Ytterstad, avd. Ingeniørsamferdsel, Grimstad kommune.

"EasyPark gleder seg over å ta dette steget sammen med Grimstad kommune da vi opplever en sterk etterspørsel i markedet etter tjenesten. EasyPark øker dermed sin dekning i Sør-Norge og vi håper at Arendal, som vi er i dialog med, og Kristiansand snart blir med og tar steget inn i fremtiden", sier Erik Oskar Audunhus, forretningsutvikler i EasyPark.

Om du har spørsmål, vennligst kontakt:

EasyPark AS
Erik Oskar Audunhus, Business Developer