Enklere parkering i Ringerike

Ringerike Kommune har inngått et samarbeid med telefonparkeringsselskapet EasyPark, dermed kan ringerikinger nå styre parkeringene sine fra mobilen. Stort enklere blir det ikke!

Hvem har vel ikke hastet tilbake til bilen fordi parkeringstiden er utløpt, når man heller skulle hatt litt mer tid fordi man har blitt forsinket, møtt på kjente eller man bare hygger seg og vil bli litt til?

Med telefonparkering slipper man denne bekymringen. I stedet for å betale ved parkeringsplassenes automater, benytter man mobilen til å starte, stoppe eller forlenge parkeringene sine. Du kan altså bruke mobilen til å forlenge parkeringstiden, uansett hvor du befinner deg. Tjenesten er allerede tilgjengelig på alle Ringerike Kommunes plasser.

Lettvint og rimelig
”Vi har nesten utelukkende fornøyde kunder, og det er ikke bare fordi det er en rimelig parkeringsløsning. Mange av tilbakemeldingene går på at kundene våre ikke lenger stresser med parkeringen, verken i forhold til tid eller det å ha nok mynt eller om kortleseren fungerer. En ekstra bonus til våre kunder, er sms-varselet vi sender ut 15 minutter før parkeringstidens utløp, det har spart mang en bot”, sier direktør i EasyPark Group, Johan Birgersson.

Han forteller videre at de er glade for å kunne tilby sin tjeneste til Ringerikes innbyggere. ”Telefonparkering er en voksende bransje, stadig flere benytter det, både fordi det er enkelt og rimeligere, men mange har nok også innsett at dette er morgendagens måte å parkere på. Men det er svært enkelt å bruke!” understreker Birgersson.

Svært brukervennlig
Når man skal parkere med mobilen, ringer man en Parkofon, taster inn en tallkode som finnes på parkeringsautomatene og opplyser deretter hvor lenge man vil parkere. Enda enklere er det å benytte seg av EasyPark sin Smartphone-applikasjon, som kan lastes ned gratis på EasyPark sine hjemmesider. Uavhengig av om du bruker App-en eller Parkofonen, tar det hele bare noen få sekunder. Om man kommer tilbake til bilen tidligere enn forventet, åpner man bare applikasjonen eller ringer Parkofonen, og avslutter parkeringen. På den måten trenger man ikke lenger å overbetale, men betal er kun for den eksakte parkeringstiden.

EasyPark Telefonparkering kan benyttes på alle kommunens 650 plasser, men er også tilgjengelig hos en rekke private parkeringsselskaper som Europark og Q-Park.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Johan Birgersson, CEO EasyPark Group
Office: +46 (0)8 522 26 701