Enklere parkering i Sommer-Arendal

Det er vel ingen tvil om at Arendal etter hvert har blitt en av de store festivalbyene, og nå vil også parkeringen leve opp til det nye imaget. Kommunen har nemlig inngått et samarbeid med telefonparkeringsselskapet, EasyPark.

Hvem har vel ikke hastet tilbake til bilen fordi parkeringstiden er utløpt, når man heller skulle hatt litt mer tid fordi man har blitt forsinket, møtt på kjente eller man bare hygger seg og vil blilitt til?

Med telefonparkering slipper man denne bekymringen. I stedet for å betale ved parkeringsplassenes automater, benytte man mobilen til å starte, stoppe eller forlenge parkeringene sine. Du kan altså bruke mobilen til å forlenge parkeringstiden, uansett hvor du befinner deg. Tjenesten vil være tilgjengelig på kommunens plasser i løpet av juni.

En lettvint og langt rimeligere løsning

Undersøkelser viser at folk overbetaler ca 20-30 % ved hver parkering, bare for å være på den sikre siden. Det er ingen ting som tilsier at dette ikke også gjelder Arendals bilister. Med den parkerings- løsningen kommunen nå har valgt, kan man altså slippe denne overbetalingen.

”Vi har nesten utelukkende fornøyde kunder, og det er ikke bare fordi det er en rimelig parkeringsløsning”, sier administrerende direktør i EasyPark Norge, Roy Jacobsen. ”Mange av tilbakemeldingene går på at kundene våre ikke lenger stresser med parkeringen, verken i forhold til tid eller det å ha nok mynt/om kortleseren fungerer. En ekstra bonus til våre kunder, er sms-varselet vi sender ut 15 minutter før parkeringstidens utløp, det har spart mang en bot”, forteller Jacobsen.

Etterspurt

EasyPark opplyser at de har fått konkrete henvendelser fra parkerende som etterlyser tjenesten, nettopp i Arendal, og det er ikke bare sommerturistene som etterspør det.

”Det at Grimstad også er en EasyPark-kommune, er en fordel for de nye, lokale kundene i Arendal. Er du kunde hos oss, kan du selvsagt benytte deg av tjenesten på alle plassene våre, både i Grimstad og resten av landet. Vi har også avtale med de fleste seriøse, private selskapene. Dette betyr at du kan benytte deg av tjenesten vår ikke bare på kommunens plasser, men også de som tilhører for eksempel Q-Park, Europark og Parkering Sør, for å nevne noen i sørlandsområdet”, forteller Roy Jacobsen.

EasyPark er en løsning som passer for alle, men særlig de som stadig glemmer parkeringen, har glede av tjenesten. Det ville jo vært ganske kjedelig å måtte gå tidlig fra Susanna Wallumrøds eller Bob Geldofs konsert under årets Canal Street fordi parkeringstiden er utløpt.

Om du har spørsmål, vennligst kontakt:

EasyPark AS
Roy Jacobsen, Direktør