Trondheim Parkering og EasyPark signerer ny avtale

Trondheim Parkering og EasyPark har signert ny avtale for mobil betaling av parkering i Trondheim. Avtalen sikrer at kunder i Trondheim kan fortsette å bruke EasyParks mobile tjeneste for betaling av parkering.

Trondheim Parkering sa i desember 2011 opp avtalen med EasyPark på bakgrunn av at Trondheim Parkering utviklet sin egen løsning. Trondheim Parkering velger å likevel videreføre avtalen med EasyPark for å tilfredsstille behovet til kunder som ønsker å motta en samlefaktura for alle parkeringer. Dette gjelder spesielt bedriftskunder i Trondheimsregionen.

Vi er utrolig glade for at Trondheim Parkering viser oss fornyet tillit. Vi opplever at Trondheim Parkering er svært innovative, og ser frem til et videre samarbeid hvor begge parter kan dra nytte av hverandres erfaringer innenfor mobile betalingstjenester”, uttaler Christian Sæterhaug, leder for EasyPark Norge.

EasyPark leverer en tjeneste som muliggjør at kunder kan starte, stoppe og eventuelt forlenge parkeringen via mobilen. EasyPark sender kundene samlefaktura på alle parkeringer, noe som gjør at kundene ikke trenger å samle på parkeringsbilletter.

Vi har valgt å videreføre avtalen med EasyPark fordi vi mener at de har den beste tilgjengelige løsningen for kunder som ønsker å få tilsendt faktura for sine parkeringer. Trondheim Parkering har utviklet en egen parkerings App som hovedsakelig retter seg mot privatmarkedet. Gjennom å la kundene velge mellom vår egen løsning og EasyParks løsning mener vi at de som parkerer i Trondheim får landets beste tilbud om mobil betaling for parkering”, sier Erlend Solem, Direktør i Trondheim Parkering KF.

For mer informasjon:

Christian Sæterhaug, Adm. Dir, EasyPark Norge