EF Education First gir gratis engelskkurs, verdt 2 millioner USD, til mennesker på flukt

Report this content

Zürich, Sveits – 4 april 2022 – EF Education First (EF), verdensledende innen internasjonal utdanning, lanserte i dag en ny kostnadsfri versjon av sin app, EF English Live, for ukrainske statsborgere. Et team av EF EdTech-spesialister mobiliserte i umiddelbar kjølvannet av invasjonen av Ukraina for å bygge en app skreddersydd for ukrainske statsborgere på flykt. Mer enn 400 EF-lærere meldte seg frivillig til å undervise i kurs gjennom den nye EF English Live – Help Ukraine-appen, som representerer et donasjonsbeløp på $2M USD i støtte til flyktninger.

"Jeg kan ikke forestille meg hvordan det ville være å bli tvunget til å forlate landet ditt og starte et nytt liv fra bunnen av," sa EF-formann Philip Hult. "Vi åpner vår nettbaserte engelskskole for å hjelpe de som er tvunget til å flykte til å forbedre deres engelskkunnskaper og forhåpentligvis utvide mulighetene deres. På sikt håper vi å kunne lansere denne appen for andre flyktninger rundt om i verden.»

EFs nettskole har undervist millioner av mennesker siden den ble opprettet på 1990-tallet, inkludert opplæring av frivillige til syv olympiske leker. "Da vi så hva som skjedde i Ukraina, satte vi sammen et team for å se hvordan vi kunne bruke ekspertisen vår til å hjelpe folk på flukt fra krigen," sa Dr. David Bish, Academic Director på EF. "Vi ble rørt av støtten fra EF-lærere over hele verden, med hundrevis som svarte umiddelbart og rakte opp hendene for å hjelpe."

Det 12-måneders kurset undervises av lærere som melder seg frivillig. EF English Live – Help Ukraine-appen er tilgjengelig på Google Play og Apple App Store. EF har også inngått samarbeid med UNHCR (The UN Agency for Regugees) for å utforske flere måter å støtte mennesker som er på flykt rundt om i verden.

EF Education First (EF) ble grunnlagt i 1965 og tilbyr utdanning gjennom språk, utdanningsreiser, kulturell utveksling og akademiske programmer i over 100 land. EFs oppdrag er å åpne verden gjennom utdanning.

Skann QR-koden for å laste ned appen på Google Play eller Apple App Store

Kontact:  MediaInquiry@EF.com