egetæpper har suksess i de større hotellkjedene

egetæpper befester sin stilling innen ulike forretningssegmenter, og særlig hotellbransjen er en aktiv medspiller. Hotellenes ønsker og krav i forbindelse med teppedesign samsvarer ofte helt med de alternativene som egetæpper kan tilby. Det vitner det økende antall leverandørkontrakter mellom egetæpper og de større hotellkjedene om.

Verdensomfattende leverandørkontrakt
egetæpper inngikk nylig en verdensomfattende leverandørkontrakt med Mövenpick Hotels & Resorts – en kvalitetsbevisst hotellvirksomhet med 90 hoteller fordelt på 27 land i Europa, Afrika, Midt-Østen og Asia. Med sine forretnings- og konferansehoteller så vel som feriesteder har Mövenpick posisjonert seg i det øvre sjiktet av segmentet, og representerer kvalitet, pålitelighet og omsorg med et personlig tilsnitt. Det stiller strenge krav til design og kvalitet når det gjelder interiør.

Derfor
Det er kanskje nettopp en av grunnene til at egetæpper nå er prioritert teppeleverandør til hotellkjeden. ”Hoteller har ofte behov for spesialtilpassede løsninger som styrker hotellets identitet og får det til å skille seg ut i mengden. Gjennom interiøret ønsker de å signalisere et tydelig budskap – og det er nettopp noe av vår kjernekompetanse, forteller eksportsjef Morten Skibsted i egetæpper. ”Vi har tidligere samarbeidet med Mövenpick om flere interessante prosjekter med svært godt resultat. Et selskap som Mövenpick, som legger vekt på kvalitet og pålitelighet, trenger leverandører som kan tilby det samme – og det er nettopp en av våre sterkeste sider”.

Bettina Röösli, leder av Supply Chain Management i Mövenpick Hotels & Resorts, er også fornøyd med samarbeidsavtalen. ”egetæpper leverer fleksible designløsninger uten noe krav om minsteordrer, verken når det gjelder standard- eller spesialdesign, og leveringstiden er bare 2-3 uker”, forteller hun. ”Dessuten er servicenivået meget høyt, noe vi setter stor pris på”.

egetæpper er også prioritert teppeleverandør til en rekke andre større hotellkjeder. ”Det er ingen tvil om at store hotellkjeder er attraktive forretningspartnere”, sier Morten Skibsted. ”Ikke bare på grunn av volumet, men like mye fordi det er viktig for oss å bli anerkjent som pålitelig og kvalifisert leverandør til viktige merkevarer. Derfor er vi svært stolte av disse leverandøravtalene”.

Kort om egetæpper
egetæpper er blant Europas ledende produsenter av vegg-til-vegg-tepper, fliser og løse tepper. Vi skaper unike teppeløsninger som gir kundene et rikt utvalg av unike teppekonsepter med fokus på kvalitet og designfrihet. Vi lager ikke begrensninger for våre kunder, vi skaper muligheter. Ved hjelp av avansert produksjonsteknologi er det bare fantasien som setter grenser.

Hvis du har spørsmål eller trenger mer informasjon, må du gjerne kontakte: Dorthe Kallestrup, PR- og kommunikasjonsmedarbeider Tlf.: 0045 9711 7457 E-post: dak@ege.dk

egetæpper a/s Industrivej Nord 25 7400 Herning Tlf.: 97 11 88 11 www.egecarpet.com