ElektroVakuum får Toyota-ordre

ElektroVakuum har i konkurranse med flere internasjonale aktører kunne tegne ny samarbeidsavtale med Toyota, som omfatter konstruksjon, produksjon, logistikk, lagerhåndtering og montasje av Toyota`s nye omprofileringsprogram. Avtalen har en verdi på ca. 100 mill. NOK og gjelder omprofilering av Toyota`s samtlige forhandlere i Skandinavia. I mange år har ElektroVakuum produsert lysskilt til store deler av bilindustrien – Volvo, Scania, Saab – ofte med distribusjon til selskapenes forhandlernettverk over hele verden. Selskapet har under de senere årene også tegnet avtaler med flere store og viktige bilmerker som Volkswagen, Audi, Hyundai, Skoda og Chevrolet for produksjon/installasjon av utvendige skiltprogram. Toyota kommer til å omprofilere sine ca. 300 skandinaviske forhandlere før utgangen av 2007. – Bakgrunnen til at vi har kommet frem til en avtale mellom Toyota og oss er vår lange og brede erfaring , samt det utstrakte nettverket av montører selskapet har bygget opp i Skandinavia, sier Petter Stubberud – ElektroVakuum a.s i Norge. Den nye avtaløen med Toyota løper over tre år, med en kommpletterende serviceavtale over flere år. Dette styrker ElektroVakuum`s rolle som ledende skiltleverandør til bilbransjen. Produksjonen av skilt til Toyota vil skje i serier ved ElektroVakuum`s fabrikk i Halden, og lagres i ElektroVakuum`s lager- & logistikksenter i Årjäng i Sverige før videre utsendelse til forhandlerne.