P R E S S E M E L D I N G: Ulvangsokker til sommerbruk

Report this content

P R E S S E M E L D I N G: Ulvangsokker til sommerbruk (Oslo, juni 2004) Ulvangproduktene er kjent for sine gode egenskaper både når de er våte og tørre. Til nå har hundretusentals nordmenn benyttet Ulvangsokkene til ulike vinteraktiviteter. Nå har Ulvangs designere videreutviklet to av sokkene slik at de er enda mer tilpasset turer om våren, sommeren og høsten. Modellene Vidde og Dal bygger på det gjennomprøvde ullkonseptet, men det er tilført tekniske materialer og nye løsninger som gjør at de er bedre egnet for varmere dager. Det er strikket inn elastiske partier rundt oversiden av ankelen og rundt vristen, og lagt inn flex-sømmer slik at sokken følger fotens anatomiske funksjoner. I tillegg er det luftekanaler på de partiene hvor svetteproduksjonen er størst. Dal inneholder Coolmax®, et materiale som har meget god fuktighetstransport og derfor sørger for at føttene holder seg tørre og svale selv om du svetter mye på føttene. Vidde inneholder Blisterguard® som reduserer friksjon og derved minsker muligheten for gnagsår og såre føtter. Begge inneholder Lycra®, et elastisk materiale som gjør at sokkene får optimal passform og sørger for at den sitter godt på foten, selv etter mange vask. Produktene er til salgs i ledende sportsbutikker. For mer informasjon: Produktansvarlig Grethe Tveitnes Tlf. 22 07 68 52/ 90 17 81 34 grethe@elitesport.no Se også Ulvangs nettside: www.ulvang.no Bedriftsinformasjon: Elite Sport AS er totalleverandør av småvarer/omløpsvarer til sportsforhandlere. Firmaet eier i dag merkevarene Ulvang, Bavac og XL-1. Omsetningsutviklingen har vært meget positiv. Elite Sport AS er 100% eid av Swix Sport AS. Swix er heleid av Ferd konsernet, et av Norges største, privateide selskaper. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/04/20040604BIT20040/bild.html Bilde