Suzann Pettersen har valgt XL-1

Report this content

Suzann Pettersen har valgt XL-1 P R E S S E M E L D I N G XL- 1 samarbeider med mange eliteutøvere og lag. Nå har også Norges beste kvinnelige golfspiller - Suzann Pettersen - valgt XL-1 energitilskudd. - XL-1 hjelper meg å opprettholde væske- og energibalansen, noe som er spesielt viktig for å holde fokus og konsentrasjonen på topp over lang tid, sier Suzann Pettersen. Ved all fysisk aktivitet blir kroppen tappet for væske- og energi (karbohydrater). Dette går utover tur- og sportsopplevelsen, i tillegg til at prestasjonsevnen svekkes. Det er derfor viktig at kroppen får nok tilførsel av både vann, salter og karbohydrater. XL-1 nyheter I år utvider XL-1 produktspekteret med restitusjonsprodukter; produkter for raskt å "hente seg inn" etter trening og konkurranse. I tillegg relanseres en tidligere klassiker i XL-1 sortimentet; XL-1 energidrikk med blåbær/solbærsmak som også egner seg godt som varmdrikk. Energibarene kommer i en ny, frisk smak; eple og banan. Nytt av i år er også en flaskeholder med karabinkrok til golfbagen, ryggsekken og treningsbagen. XL-1 restitusjonsprodukter Nyere studier bekrefter at inntak av protein rett etter aktivitet kan påvirke restitusjonen. Proteininntaket stimulerer både proteinsyntesen ("reparasjonen" av muskelvev) og glykogenlagringen (energilagringen i kroppen). XL-1s nye restitusjonsserie består av drikke og bar, og er proteinrike i tillegg til at de inneholder karbohydrater og salter. Den nye XL-1 restitusjonsdrikken med jordbærsmak dekker anbefalt inntak av næring og væske etter treningsøkter eller konkurranser. Den har en frisk og god smak, og er lett å drikke. Produktene er til salgs i ledende sportsbutikker. For mer informasjon: Produktansvarlig XL-1 Hilde Aker Tlf. 22 07 68 61/ 90 55 10 78 hilde@elitesport.no Se også XL-1s nettside: www.xl-1.no Bedriftsinformasjon: Elite Sport AS er totalleverandør av småvarer/omløpsvarer til sportsforhandlere. Firmaet eier i dag merkevarene Ulvang, Bavac og XL-1. Omsetningsutviklingen har vært meget positiv. Elite Sport AS er 100% eid av Swix Sport AS. Swix er heleiet av Ferd konsernet, et av Norges største, privateide selskaper. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/25/20040524BIT20850/bild.html Bilde