A vogue pattern - Ellos bryter mønstre i kolleksjonssamarbeid med Trine Kjær

«A vogue pattern» er navnet på Ellos’ nyeste interiørkolleksjon som tilfører lekenhet og glede i det som nå har blitt hverdagen vår. Kampanjen handler om å bryte mønstre. I forbindelse med kolleksjonen har danske Creative Director Trine Kjær tatt frem fem ulike postere som alle har fanget glimt av det som i løpet av det siste året har fått oss til å bryte mønstre vi kanskje ikke trodde eksisterte. Trines postere fanger øyeblikksbilder, tanker og fantasier som ble vekket til liv under den pågående pandemien. Drømmen om å reise bort en stund eller bare la fantasien seile av sted, alt det innkapsles – ikke bare i Trines postere, men i hele kolleksjonen.

«Jeg ble helt euforisk da Ellos først kontaktet meg om dette prosjektet. Jeg har alltid elsket Ellos, og denne kolleksjonen snakker virkelig til meg med all sin fargesprakende livlighet. Jeg visste umiddelbart at min del skulle være inspirert av pandemien og alle restriksjonene, så jeg lagde noen bilder som reflekterer mine erfaringer som pannekaker på en mandag, pizza i sengen, savnet etter venner og reiser, og – selvsagt – økt fokus på hygiene. Etterpå kontaktet jeg Grace de Koon som gjorde bildene mine til postermotiver. Jeg bare elsker verkene hennes, den naive følelsen i hennes tegninger. De vibrerer av glede og positivitet», sier Trine Kjær.

Trendtemaet i kolleksjonen er fargesprakende og lekent, og kan være akkurat det som trengs for å bryte mot det stadig mer nedtonede livet vi lever akkurat nå. «A vogue pattern» har som mål å våge noe nytt. Her er et budskap fullt av håp, et som rimer med spirende kvister av vår og milde
vinder. Av alle mønstre vi har brutt, alt det lyset vi har bøyd, trer kanskje noe nytt fram. Et nytt perspektiv. En helt ny farge.

«Det er fantastisk morsomt å samarbeide med Trine som passer så perfekt inn i dette fargesprakende temaet», sier Jennifer Åhman, designsjef på Ellos Home.

Lanseringsdato er satt til den 9. mars 2021. Salget foregår på Ellos.no.

Kampanjebilder: https://we.tl/t-qgnbPg1Aeo

Ellos Group er Nordens ledende e-handelsgruppe med selskapene Ellos, Jotex, Stayhard og Homeroom. I nær relasjon med våre millioner av kunder streber vi stadig etter å utvikle og gi attraktive og bærekraftige tilbud innen mote og hjemprodukter for hele familien. For oss er kunden alltid i fokus. Med innovasjon, kreativitet og bærekraft søker vi stadig nye veier i alt vi gjør. Ellos Group, med hovedkontor i Borås, har virksomhet i samtlige nordiske land. Ellos Group har ca. 550 medarbeidere og omsetter for rundt 2,6 milliarder SEK i året. Siden 2019 har Ellos Group vært en del av det børsnoterte motekonsernet FNG NV med virksomhet i hele Europa.