Av kvinner – for kvinner

Ny storsatsing fra Ellos takler samfunnsnormer og kroppsidealer

Ellos lanserer ytterligere fem filmer under Made by Women – kampanjen skapt av kvinner, for kvinner. Med Tove Styrke, Elaine Eksvärd og Ellen Bergström i spissen løfter årets storsatsing de verdibaserte spørsmålene som setter preg på Ellos’ daglige arbeid. Der fjorårets suksesskampanje med Molly Sandén sluttet, overtar disse fem filmene. Med fortsatt stort fokus på kroppsideal veves flere emner inn, og filmene stiller spørsmålet: hva betyr det, egentlig, å være kvinne?

Ellos jobber aktivt med å ta ansvar for det bildet de som motebedrift formidler om og til kvinner. Sammen med initiativet #equallywomen fokuserer kampanjen Made by Women fullstendig på akkurat det arbeidet og det budskapet.Årets filmer handler om fire kvinner, og representerer noe som kan være en typisk dag i en kvinnes liv. Høsten 2020 henvendte Ellos seg til kundene sine og ba dem beskrive situasjoner de møter i hverdagen, hendelser som man i øyeblikket kanskje ikke tenker særlig over, men som på mange måter begrenser, fanger og rammer inn det kvinnelige. Det som ble innsendt ble underlaget for manuset til filmene, skrevet av Ellos’ egne manusforfattere.

I filmene dukker det opp flere kjente fjes og stemmer. Tove Styrke gjør årets tolkning av Ellos’ låt Walk with me, og ses i en av filmene med en musikkvideo. Manuset i hovedfilmen leses av Elaine Eksvärd, som også spiller seg selv i samme film. Andre profiler som spiller seg selv er komiker og skuespiller Ellen Bergström, forfatter og gründer Siduri Poli, Ida og Sofie fra svenske Ångestpodden og TV-kokken Markiz Tainton, for å nevne noen. Flere av profilene vil, i løpet av kampanjen, komme tilbake med egne innslag, hvor de tolker kampanjebudskapet og presenterer det i sine egne formater.

«Made by Women er vår måte å fremheve spørsmål rundt kvinnelighet og kroppsidealer på. De spørsmålene setter preg på alt vi gjør på Ellos, i stort og smått, og her kan vi virkelig fremheve det budskapet. Vi ønsker med dette initiativet å bryte trenden i den kommersielle historien om kvinner. Det er på tide for oss i motebransjen å slutte med redigering og retusjering av kvinners kropper og historier, og istedenfor la oss være akkurat slik vi er», sier Anna Westlund, Creative Director på Ellos.

Lanseringsdato for kampanjen er satt til 08. mars. Filmene kan ses på Ellos’ nettside, YouTube-kanal og Instagram.

Kampanjebilder: https://we.tl/t-RQtj1m8rJA

For mer informasjon, kontakt:

Ellos Group er Nordens ledende e-handelsgruppe med selskapene Ellos, Jotex, Stayhard og Homeroom. I nær relasjon med våre millioner av kunder streber vi stadig etter å utvikle og gi attraktive og bærekraftige tilbud innen mote og hjemprodukter for hele familien. For oss er kunden alltid i fokus. Med innovasjon, kreativitet og bærekraft søker vi stadig nye veier i alt vi gjør. Ellos Group, med hovedkontor i Borås, har virksomhet i samtlige nordiske land. Ellos Group har ca. 550 medarbeidere og omsetter for rundt 2,6 milliarder SEK i året. Siden 2019 har Ellos Group vært en del av det børsnoterte motekonsernet FNG NV med virksomhet i hele Europa.