Ellos Home i samarbeid med Floramor & Krukatös

Ellos Home lanserer en unik kolleksjon av håndlagde og lokalt forankrede bruksgjenstander sammen med Hannah Porsgaard, keramikeren bak Floramor & Krukatös. Kolleksjonen i steintøy har tydelige spor av håndens formgiving, og er spesielt fremstilt for Ellos Homes kunder.

Ellos Home lanserer nå en lokalprodusert kolleksjon i et begrenset opplag av bruksgjenstander, skapt for hånd av keramikeren Hannah Porsgaard. Samarbeidet er drevet av ambisjonen om å ta vare på gammelt, tradisjonelt håndverk, og løfte fram mennesket bak produktene.

Floramor & Krukatös er et lokalt pottemakeri og blomsterbutikk i Göteborg som drives av Hannah Porsgaard og hennes mor, Jette Holm. Hannah Porsgaard har skapt original keramikk i atelieret tilknyttet butikken i over ti år.

Kolleksjonen for Ellos Home består av potte, fat, skål og krydderkrukke i to farger, som oser jord og 70-tall.

– Da jeg skapte kolleksjonen for Ellos Home var målet å lage potter og bruksgjenstander som kan brukes hver dag, og som bidrar med skjønnhet og ekthet til hjemmet. Jeg er veldig glad for at vi har lyktes med dette i kolleksjonen, sier Hannah Porsgaard.

– Det har vært fantastisk gøy å få bli med i Krukatös keramikkverksted, og jobbe tett med en så kreativ og inspirerende person som Hannah. Det har vært viktig for oss å samarbeide med en lokal keramiker som kan skape en lokalprodusert og håndlaget kolleksjon som tydelig tar vare på håndverket, sier Jennifer Åhman, designsjef hos Ellos Home.

Lanseringsdato for kolleksjonen er satt til 21. juli, og salget vil foregå i nettbutikken samt i butikken Ellos Home i Göteborg, Sverige.

For mer informasjon, kontakt:

Kampanjebilder: https://we.tl/t-hRr4tUGQoM

Ellos Group er nordens ledende e-handelsgruppe med e-handelsplattformene Ellos, Jotex, Stayhard og Homeroom. I nært forhold til våre millioner av kunder, prøver vi kontinuerlig å utvikle og tilby attraktive og bærekraftige mote- og hjemmeprodukter for hele familien. I nært forhold til våre millioner av kunder, strever vi kontinuerlig med å utvikle og tilby attraktive og bærekraftige mote- og hjemmeprodukter for hele familien. For oss er kunden alltid i fokus. Med innovasjon, kreativitet og bærekraft søker vi stadig nye veier, store og små. Ellos Group, med hovedkontor i Borås, opererer i alle nordiske land. Ellos Group har rundt 550 ansatte og omsetter for rundt 2,6 milliarder svenske kroner.