Ellos i eksklusivt designsamarbeid med Selam Fessahaye

Ellos inngår et eksklusivt samarbeid med den internasjonalt anerkjente motedesigneren Selam Fessahaye. Vårsesongen 2020 lanserer Ellos og Selam Fessahaye en eksklusiv og unik festkolleksjon som oser couture-design, spesielt framstilt for Ellos’ kunder.

Sammen med den internasjonalt anerkjente og nyskapende designeren, Selam Fessahaye, tar Ellos motesortimentet til nye høyder. Samarbeidet gjør det mulig for Ellos å skape en eksklusiv kolleksjon i begrenset utgave sammen med en kjent og etablert designer som representerer mangfold og kreativitet, og som setter kvinnen i fokus.

Selam Fessahaye er en av Sveriges hotteste motedesignere, og hadde sin kritikerroste debut på Stockholms moteuke høsten 2018. Klærne hennes har fått internasjonal oppmerksomhet, og hun beskrives som Sveriges nye motemirakel.

Vårens samarbeid omfatter en festkolleksjon som er spesielt framstilt og som lanseres for Ellos’ kunder. Kolleksjonen selges eksklusivt på ellos.no.

- Gjennom samarbeidet med Selam Fessahaye kan Ellos utvide horisonten og ta det neste store steget innen mote. Dynamikken mellom en ledende kommersiell mote- og hjeminnredningsaktør som Ellos og en modig og nyskapende designer som Selam er fantastisk, og resulterer i noe helt spesielt. Vi åpner en unik sjanse for flere kunder til å kjøpe Selams enestående design, sier Johan Kromer, Assortment director på Ellos.

- Som designer skaper jeg som regel showpieces og gallakjoler for eksklusive, unike anledninger. Derfor er det helt fantastisk gøy at jeg, sammen med Ellos, har fått muligheten til å skape noe lignende for et større publikum, sier Selam Fessahaye.

Ellos og Selam Fessahayes felles festkolleksjon lanseres i april 2020, og selges eksklusivt på Ellos.no.

For mer informasjon, kontakt:

Ellos Group er nordens ledende e-handelsgruppe med e-handelsplattformene Ellos, Jotex, Stayhard og Homeroom. I nært forhold til våre millioner av kunder, prøver vi kontinuerlig å utvikle og tilby attraktive og bærekraftige mote- og hjemmeprodukter for hele familien. I nært forhold til våre millioner av kunder, strever vi kontinuerlig med å utvikle og tilby attraktive og bærekraftige mote- og hjemmeprodukter for hele familien. For oss er kunden alltid i fokus. Med innovasjon, kreativitet og bærekraft søker vi stadig nye veier, store og små. Ellos Group, med hovedkontor i Borås, opererer i alle nordiske land. Ellos Group har rundt 550 ansatte og omsetter for rundt 2,6 milliarder svenske kroner. Siden 2019 har Ellos Group vært en del av det børsnoterte motekonsernet FNG NV med virksomhet i hele Europa.

Sitater

Gjennom samarbeidet med Selam Fessahaye kan Ellos utvide horisonten og ta det neste store steget innen mote. Dynamikken mellom en ledende kommersiell mote- og hjeminnredningsaktør som Ellos og en modig og nyskapende designer som Selam er fantastisk, og resulterer i noe helt spesielt. Vi åpner en unik sjanse for flere kunder til å kjøpe Selams enestående design.
Johan Kromer, Assortment director