Ellos i samarbeid med Elin Lannsjö

En vårkolleksjon i 70-tallets ånd – What about the 70’s?

Ellos lanserer en ny motekolleksjon i samarbeid med Elin Lannsjö. Inspirert av 70-tallets influenser blander kolleksjonen romantiske volanger og ‘broderie anglais’ med denim, rette linjer og myke naturmaterialer.

Å ta vare på sporene og avtrykkene tiden etterlater seg – det er budskapet i Ellos’ siste kampanje. Kolleksjonen har plukket det beste fra 1970-tallets mote og oversatt det til 2021. Med inspirasjon fra naturen, det bohemske, det individuelle og det avslappet komfortable, har alt det som våren er blitt vevd inn mellom denimtråder og florlette volanger. Stylisten, interiørbloggeren og skribenten Elin Lannsjö designet en kolleksjon i kolleksjonen – og resultatet lanseres på Ellos’ nettside den 16. mars.

«70-tallets strømmer av individualisme, av fri kjærlighet. At vi stadig oftere begynte å uttrykke vår personlighet og våre meninger gjennom mote – det er noe jeg ønsker å fange i min design. Mye av inspirasjonen til mønsterbilde, fargepalett og materiale kommer fra 70-tallets store påvirkning – naturen», sier Elin Lannsjö.

I tillegg til Elin Lannsjös egendesignede plagg, lanseres en rekke andre nyheter fra Ellos. Fotside boho-kjoler, høyt liv, ‘broderie anglais’ og vakre blomstermotiver preger hele kolleksjonen, som byr på alt fra retroinspirert print i oppdaterte farger til en finstrikket topp med eksklusiv følelse.

«Elin Lannsjö var helt riktig person for denne kolleksjonen. Stilen oser bohemsk 70-tall med røtter i både klassisk LA-luksus og rustikk romantikk. Broderie anglais, volanger og florlette stoffer brytes av mot vårlig denim, som ses først og fremst i nederdeler, men også i kjole og skjorte. Vi er så fornøyde med kolleksjonen og samarbeidet – våren er endelig her!”, sier Karin Verdoes, designsjef, Ellos Fashion.

Kampanjen lanseres den 16. mars. Salget foregår på Ellos’ nettside.

For mer informasjon, kontakt:

PR@ellos.seKampanjebilder: https://we.tl/t-UhJissug10

Ellos Group er Nordens ledende e-handelsgruppe med selskapene Ellos, Jotex, Stayhard og Homeroom. I nær relasjon med våre millioner av kunder streber vi stadig etter å utvikle og gi attraktive og bærekraftige tilbud innen mote og hjemprodukter for hele familien. For oss er kunden alltid i fokus. Med innovasjon, kreativitet og bærekraft søker vi stadig nye veier i alt vi gjør. Ellos Group, med hovedkontor i Borås, har virksomhet i samtlige nordiske land. Ellos Group har ca. 550 medarbeidere og omsetter for rundt 2,6 milliarder SEK i året. Siden 2019 har Ellos Group vært en del av det børsnoterte motekonsernet FNG NV med virksomhet i hele Europa.