Krickelin i designsamarbeid med Ellos – svenskproduserte putetrekk av utvalgte stoffrester

Det siste designsamarbeidet fra Ellos er en kolleksjon med putetrekk designet av Krickelin, eller Kristin Lagerqvist. Med jordnære nyanser og naturen i fokus er dette en kolleksjon som verdsetter gjenbruk og lokale produksjoner. Putetrekkene er produserte av stoffrester som Krickelin har valgt ut og skapt kolleksjonen av. Trekkene er deretter sydd av en svensk tekstilfabrikk i Borås.

Interiør- og livsstilsbloggeren Krickelin, eller Kristin Lagerqvist, har sammen med Ellos designet en kolleksjon med putetrekk. Sesongens fargeskala, med alt fra duftende granskog, svalende havbris og beroligende høstregn, legger grunnlaget for kolleksjonen, som i stor grad handler om å ta vare på det vi allerede har. Putetrekkene er produsert av stoffrester fra fabrikker rundt om i Europa. Tekstilene er samlet inn av den svenske bedriften Rekotex for at de ikke skal gå til spille. Krickelin har håndplukket stoffer fra Rekotex’ sortiment, og skapt 20 ulike putetrekk som deretter er sydd hos ‘Textilfabriken’ i Borås, Sverige.«Det er så mange ressurser som går til spille hver dag. Derfor var det viktig for meg at kolleksjonen skulle bruke stoffrester. Flere av putetrekkene har dessuten to ulike sider – hvis man blir lei av den ene, kan man enkelt skifte stil ved å snu puten. Kolleksjonen er som en påminnelse om hvor enkelt det egentlig er. Å redusere avfallet», sier Kristin Lagerqvist.

Teksturer, farger og former gir hvert putetrekk et unikt uttrykk. Kolleksjonen er en blanding av ulike kombinasjoner og varianter som utstråler noe varmt og personlig.

«Denne kolleksjonen skaper merverdi i alle ledd. Krickelin har gjenbrukt stoffrester som deretter er sydd om til putetrekk etter Krickelins design i en fabrikk i Sverige. Kolleksjonen gjør oss litt ekstra varm om hjertet, for vi vet jo – akkurat som du – hvor viktig det er. Å se over vår måte å produsere og forbruke på», sier Jennifer Åhman, designsjef for Ellos Home.

Kampanjen lanseres i uke 39 på vår nettside, hvor kolleksjonen også kommer for salg.

For mer informasjon, kontakt:

Kampanjebilder:  https://we.tl/t-GZ9T1Gr790

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.