Marie Olsson Nylander i designsamarbeid med Ellos

Tidligere i høstsesongen presenterte Ellos et kommende designsamarbeid med Marie Olsson Nylander, og nå er kolleksjonen endelig live på Ellos’ nettside. Marie har designet en samling tepper i høstens myke farger som alle utstråler samme kreativitet og sterke personlighet som Marie selv. «Samarbeidet har vært fantastisk og lærerikt. Det har fått oss til å våge oss utenfor de kommersielle rammene, og resultatet er noe genuint og ekte», sier Jennifer Åhman, designsjef for Ellos Home.

Marie Olsson Nylander og Ellos er en like selvfølgelig som overraskende kombinasjon. Vi som har fulgt Marie har vel knapt kunne unngå å lengte etter å kle inn hjemmene våre i hennes fantastiske interiørstil. At hun nå lanserer en egendesignet teppekolleksjon kommer derfor som en overraskende gave – at det er i samarbeid med Ellos er like selvfølgelig og enkelt som et gjensyn med en gammel venn.

«Vi har jobbet med svært myk ull av høy kvalitet. Nettopp ull kan gi mange ulike teksturer – den kan føles som bomull eller klø, den kan være grov. For meg var det viktig at teppene skulle være myke og deilige å sette føttene på. Jeg ville skape tepper som jeg selv vil ha, og som jeg enda ikke har funnet. Myke, herlige teksturer med jordnære farger som enkelt smelter inn i hjemmet. Detaljer som tilfører høstfølelse uten at man må gjøre noe mer med rommet», sier Marie Olsson Nylander om kolleksjonen.

Teppene er helt i ull, og de ulike teksturene og fargene gir kolleksjonen en sval og jordnær følelse. Når høsten nå sakte finner veien inn, er vi mange som vil skape en koseligere følelse hjemme. Ofte kreves det ikke mer enn å skifte ut noen detaljer og legge til flere tekstiler, noe som inspirerte til kolleksjonen.

«Å oppdatere hjemmet trenger ikke kreve spesielt mye. Et nytt teppe til sofagruppen holder for eksempel lenge. Samarbeidet med Marie har vært fantastisk. Hun er en så sterk kreatør som utfordret oss til å våge oss utenfor de kommersielle rammene. Resultatet oser så mye ekthet – det føles som man får med seg en stor dose av Maries glede og kreativitet når man investerer i et teppe fra kolleksjonen. Det er ærlig talt ikke mulig å velge en favoritt, alle taler sitt eget personlige språk», sier Jennifer Åhman, designsjef for Ellos Home.

Kolleksjonen lanseres 9. september, og er da tilgjengelig på Ellos.no

For mer informasjon, kontakt:

Kampanjebilder:  https://we.tl/t-GPwzGV5YYT

Ellos er en ledende e-handelsaktør for mote, hjem og skjønnhet i Norden. Varemerket Ellos er velkjent, og vi har ca 1,6 millioner aktive kunder. I nær relasjon med våre kunder streber vi kontinuerlig etter å utvikle og gi attraktive tilbud. På ellos.no finner du over 400 varemerker for den moderne kvinnen og hennes familie. For oss er kunden alltid i fokus.

Ellos er den største e-handelsaktøren innen Ellos Group. For mer informasjon om Ellos Group, besøk gjerne www.ellosgroup.com. Der kan du blant annet lese mer om vår historie, vårt arbeid for bærekraft og vår visjon. Der kan du også søke ledige jobber. Hovedkontoret ligger i Borås der firmaet ble grunnlagt i 1947.