Telenor forlenger rammeavtale med Eltel

Eltel Norge har signert en ettårig forlengelse av eksisterende rammeavtale med Telenor Norge til en verdi mellom 800 – 1.000 mill. kr., tilsvarende 70 - 90 mill. euro. Opprinnelig tre års avtale ble iverksatt i januar 2021, og forlengelsen vil gjøre avtalen gjeldende ut desember 2024. Samarbeidet dekker tjenester innen drift, leveranse og utbygging av mobil og fibernett for Telenor over store deler av landet.

Telenors samfunnsoppdrag som leverandør av nasjonal infrastruktur gjør det nødvendig å kunne levere, bygge og drifte over hele landet.

- Med rask teknologisk utvikling og nye muligheter som trer frem er det viktig for oss å ha stabile, langsiktige samarbeidspartnere med lang erfaring, slik Eltel har. Da kan vi ta vare på våre eksisterende løsninger og gå opp nye veier sammen, sier Anne Måsender, divisjonsdirektør Infrastructure Growth  i Telenor Norge. Eltel spiller en viktig rolle for å sikre samfunnskritiske nettverk og tilrettelegge for et bærekraftig samfunn, fortsetter hun.

- Som en av Norges ledende entreprenørselskaper innen telekom, er vi stolte over at Telenor velger å forlenge avtalen med ett år, sier Thor-Egel Bråthen, administrerende direktør i Eltel.  Vi har et langt og godt samarbeid med Telenor, og vi er glade for å være med å realisere  digitalisering av Norge.

En felles strategi og tett samarbeide gjør at vi hele tiden må forbedre oss for å levere riktig kvalitet og finne de gode, effektive og bærekraftige løsningene. Det er meget inspirerende, avslutter Bråthen.

For mer informasjon, kontakt:

Thor-Egel Bråthen, administrerende direktør Eltel Norge
Tlf. +47 908 60 215, mail thor.egel.brathen@eltelnetworks.no

Om Eltel
Eltel er en ledende leverandør av tjenester innen kritisk infrastruktur som muliggjør fornybar energi og effektive kommunikasjonsnettverk. Eltel designer, planlegger, bygger og drifter nettverk for en mer bærekraftig og tilkoblet verden i dag og for kommende generasjoner. Totalt har vi ca. 5000 medarbeidere, og i 2022 omsatte selskapet for 823,6 mill. euro. Hovedkontoret ligger i Sverige, og Eltel ble notert på Nasdaq-børsen i Stockholm i 2015.

Eltel Norge har ca. 940 ansatte, fordelt på 25 kontorer over hele landet. I 2021 omsatte selskapet for 1.638 mrd. kroner. Hovedkontoret ligger i Haavard Martinsens vei 30, 0798 Oslo. Eltel i Norge er sertifisert iht. ISO 14001, ISO 9001 og ISO 45001.

Les mer på eltelnetworks.no.