EVRY forenkler låneprosessen for Landshypotek Bank

(Oslo, 12. januar 2017) Landshypotek Bank og EVRY har inngått en avtale om forenkling og effektivisering av bankens prosesser for lånehåndtering. Avtalen strekker seg over en periode på tre år.

Bild

– Landshypotek Bank er en medlemseid nisjebank som retter seg mot jord- og skogbruksnæringen i Sverige. Banken, som ble grunnlagt i 1836, har inngått et samarbeid med EVRY for å forenkle og effektivisere prosessene knyttet til lånesøknader og behandling av lån.

EVRY bistår også med å konsolidere Landshypotek Banks interne applikasjoner. Saksbehandlerne bruker i dag flere applikasjoner, og med den nye løsningen trenger de bare å forholde seg til én applikasjon. Landshypotek Bank vil med den nye løsningen spare betydelige beløp og frigjøre tid som saksbehandlerne kan bruke til andre og mer proaktive oppgaver.

– Vi jobber hele tiden for nye løsninger som effektiviserer prosessene våre og gir en bedre kundeopplevelse for kundene. Med en moderne teknisk plattform og høy kompetanse vil samarbeidet være sentralt for vår videre utvikling på det digitale området og dermed som bank, sier Liza Nyberg, administrerende direktør i Landshypotek Bank.

– Vi er glad for at Landshypotek Bank har valgt oss som samarbeidspartner. Landshypotek Bank er opptatt av å gjøre en forskjell for sine kunder og møte kundens forventninger til de tjenestene de tilbyr. Bankens nye plattform vil være et godt fundament for dette, og vil samtidig gjøre det langt enklere å videreutvikle og tilby nye produkter og nærme seg nye kundesegment i fremtiden, sier Wiljar Nesse, konserndirektør for Financial Services i EVRY.

– Banksektoren er et av EVRYs viktigste vekstområder. Denne avtalen bekrefter vår posisjon som en leverandør til hele det nordiske markedet innen lånehåndtering, avslutter Wiljar.

Wiljar Nesse, EVP Financial Services EVRY, tlf. +47 934 48 116
Viola Hellström, VP Communications Financial Services, EVRY, tlf. + 46 73 708 1727, viola.hellstrom@evry.com
Tomas Uddin, Markeds- og kommunikasjonssjef i Landshypotek Bank, tlf. +46 70 299 24 08

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank er Sveriges niende største bank og tilbyr konkurransedyktig finansiering til Sveriges jord- og skogeiere. Banken tilbyr også konkurrensdyktig sparing for alle. Landshypotek Bank har nærmere 160 medarbeidere på 19 steder i Sverige.