• EVRY/

EVRY kjøper NetRelations og blir en ledende aktør innen digitale tjenester

EVRY og det raskt voksende digitale byrået NetRelations fusjonerer og blir en av Sveriges ledende aktører innen digitale tjenester. Partene posisjonerer seg i det raskt voksende digitale markedet med et bredt tilbud og Sveriges sterkeste team.

Digitaliseringen innebærer en fullstendig endring av det svenske næringslivet og offentlig sektor. For å være en aktiv partner som skaper høy verdi for våre kunder gjennom denne endringsprosessen, har EVRY og NetRelations valgt å fusjonere.

Med felles spisskompetanse kan det tas helhetlig ansvar for kundenes digitale transformasjon – både på et strategisk, taktisk og operasjonelt nivå.

EVRY og NetRelations får totalt over 400 engasjerte medarbeidere i Sverige med spesialistkompetanse innen digital forretningsutvikling, strategi, experience design og prosjektledelse i tillegg til sterk teknisk kompetanse som tillater dem å implementere løsninger for kundene på en optimal måte.

"NetRelations brenner for å utvikle digitale løsninger med et godt brukergrensesnitt som gir målbare resultater for våre kunder. Sammen med EVRY, blir vi en ledende aktør i Sverige. Vi skal ha et sterkt fokus på innovasjon, utvikling og gjennom langsiktig partnerskap skal vi sikre at våre kunder lykkes i sin digitale transformasjon", sier Kenneth Karlsson, adm. direktør i NetRelations.

EVRYs digitale satsning har akselerert raskt med nye eiere og ny ledelse. Gjennom sine strategiske partnerskap med globale skyleverandører og ved etablering av EVRY Strategic Design Lab har selskapet tatt et stort sprang i sin transformasjon. Oppkjøpet av NetRelations styrker kompetansen og gir mulighet til å fortsette å levere høy forretningsverdi for våre kunder.

"Sammen får EVRY og NetRelations en helt ny gjennomslagskraft. Vi blir ledende på det digitale, et område som er strategisk viktig for våre kunder. Vi kommer i høyere grad til å bli assosiert med levering av innovative tjenester som skaper en høy verdi. Vi får et dedikert team med dyktige medarbeidere som aktivt skal jobbe sammen med våre kunder ", sier Fredrik Almén, konserndirektør EVRY Sverige.

Industri 4.0 forandrer samfunnet

Den digitale transformasjonen er et viktig skritt for å skape fordeler i et marked med høy konkurranse. Dette innebærer at digitaliseringen blir et stadig viktigere tema på ledernes agenda. Forbrukerne bruker stadig mer tid på å gjøre research på nettet før kjøp - og mindre tid på tradisjonelt besøk i butikk. Netthandel er i ferd med å bli den dominerende kanalen for all handel blant forbrukere og bedriftskunder. Dette betyr at den digitale relasjonen med kunden må bli sterkere, mer interaktiv og integrert med den fysiske dimensjonen.

Over flere år, har både NetRelations og EVRY opprettet målrettede og kommersielle løsninger og tjenester som nettsider, e-handel, intranett og mobile løsninger. Ved å forene krefter, blir vi en av de største partnerne til markedsledende løsninger som blant annet Episerver, Microsoft, Celum og InRiver.

EVRY Sverige AB tar over alle aksjer i NetRelations of Scandinavia AB, fra og med 1. november 2016. NetRelations vil fortsette som et selvstendig selskap med Kenneth Karlsson som adm. direktør og Jan Kjellberg som viseadm. direktør med ansvar for forretningsutvikling.

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft.

EVRY har om lag 10 000 ansatte, og selskapet jobber målrettet for å bevise at nordiske kunder betjenes best av de som kjenner nordiske virksomheter fra innsiden. EVRY har en årlig omsetning på nærmere 13 milliarder kroner. Selskapet har hovedkontor på Fornebu i Bærum og med betydelig virksomhet både i det norske og svenske markedet.