EVRY og MONOBANK inngår langsiktig avtale om kredittkorttjenester

(Oslo. 21 august 2017) EVRY og MONOBANK har inngått avtale om kredittkorttjenester som skal bidra til MONOBANKs videre ekspansjon. Avtalen løper over fem år, med opsjon på ytterligere to år.

MONOBANK er en selvstendig digital bank med kontor i Bergen, som startet sin virksomhet i november 2015. Ifølge avtalen skal EVRY levere alt fra fysiske og virtuelle kredittkort, Mobile Payment til kortproduksjon, samt relaterte tjenester som kortadministrasjon, autorisasjonsprosessering, transaksjonsovervåking og sikkerhetsløsninger for å forhindre svindelforsøk. MONOBANK vil selv utvikle app’er og webløsninger til sine kortkunder med utgangspunkt i EVRYs tjenester.

Geografisk ekspansjon er en viktig del av MONOBANKs vekststrategi. Banken ønsker å tilby kredittkort både til nye og eksisterende kunder, og har nylig inngått avtale om å levere kredittkort med Eurobonus-opptjening til Widerøes kunder.

– Vi er avhengig av innovative og robuste tjenester som muliggjør nyskapning innenfor betalingsformidling. MONOBANK skal ha de mest fornøyde kundene i markedet og dette muliggjøres ved at vi her sammen med EVRY utvikler nye og smartere løsninger for kortbetaling. Avtalen med EVRY gir oss forutsigbarhet og tilgang til nye og fremtidsrettede løsninger. Vi får samtidig en kostnadseffektiv plattform og en partner med inngående bankkompetanse. Dette var sammen med EVRYs evne og vilje til å videreutvikle sine produkter og tjenester for å understøtte vår kredittkortsatsing avgjørende for vårt valg av samarbeidspartner. Vi har stor tro på at dette samarbeidet skal bidra til å møte våre innovasjons- og forretningsmessige mål, sier Martin Valland, CTO i MONOBANK.

– MONOBANK har som mål er å levere den beste opplevelsen til sine kunder og mener at den beste banken skapes sammen med kundene. Med EVRY får banken tilgang til stabile, fleksible og kostnadseffektive tjenester, som gjør det mulig å ekspandere geografisk og ta nye tjenester raskere til markedet. MONOBANK vil kapitalisere på vår spisskompetanse, bredden i vårt tilbud og kvaliteten i våre leveranser. Vi vil bidra til å gjøre korthåndteringen enkel og effektiv og gi bankens kunder det siste innen kortteknologi, som trygger deres korttransaksjoner, sier Christer Jonsson, SVP Cards i EVRY Financial Services. I tillegg til MONOBANK har EVRY inngått tilsvarende avtaler med andre nyetablerte utfordrerbanker.

– EVRY har gjennom mange år opparbeidet en unik posisjon som strategisk samarbeidspartner til banksektoren. Vi har markedets mest komplette tjenesteportefølje på kortområdet, og leverer til flere enn 100 kortutstedere i 12 land. Vekstpotensialet er stort, både gjennom å bredde våre leveranser hos eksisterende kunder og ved å vinne nye som denne avtalen med MONOBANK, sier Wiljar Nesse, konserndirektør for EVRY Financial Services.

Wiljar Nesse, EVP Financial Services, EVRY, tlf.  +47 934 48 116
Christer Jonsson, SVP Cards Financial Services, EVRY, tlf.  + 46 70 333 3040
Viola Hellström, VP Communications Financial Services, EVRY, tlf.  + 46 73 708 1727
Martin Valland, CTO, MONOBANK, tlf.  + 47 40 200 800

Om MONOBANK

MONOBANK er en ren nettbank med kontor i Bergen, som tilbyr lån uten sikkerhet og høyrentekonto i det norske og finske markedet. Banken åpnet 19. november 2015 og er rundt 35 ansatte med lang erfaring innen finansbransjen. Banken er registrert på Merkur Market med ticker MONO-ME og fikk tidligere i år sertifiseringen «Great Place To Work» for sitt fremragende arbeidsmiljø.

Viola Hellström
VP Communications, Financial Services
viola.hellstrom@evry.com

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft. EVRY har om lag 9 000 ansatte, og selskapet jobber målrettet for å bevise at nordiske kunder betjenes best av de som kjenner nordiske virksomheter fra innsiden. EVRY har en årlig omsetning på nærmere 13 milliarder kroner.