EVRY og Rancher Labs inngår et strategisk partnerskap for å akselerere bruken av DevOps i Norden

EVRY og Rancher Labs har inngått et langsiktig partnerskap for sammen å utvikle og implementere cross-cloud containertjenester og akselerere bruken av DevOps i Norden. Neste generasjon containerplattformer gjør at kunder bedre kan utnytte DevOps metodikk ved å kombinere tjenester fra flere skyleverandører uten å måtte binde seg til én leverandør for all fremtid.

Bild

Gjennom det unike partnerskapet vil EVRY benytte løsninger fra Rancher Labs for å utvikle en ledende container administrasjonsplattform for bedrifter, slik at de kan automatisere oppgaver, forenkle og planlegge produksjonssettinger og administrere sin infrastruktur, Docker containere og komplette implementasjoner av alle de viktigste orkestreringsplattformene inkludert Kubernetes, Docker Swarm, Mesos, og Cattle. Rancher plattformen er åpen kildekode og spiller en avgjørende rolle i alle aspekter fra utvikling av programvare til deployment på test, QA og produksjonsmiljøer. Plattformen er ikke bare nyttig for applikasjonsutviklere, men dekker også behovene til driftsmiljøene, for eksempel ved automatisert skalering.

“Vi er på en spennende reise der vi bygger opp Nordens ledende leverandør av skytjenester. En av de største utfordringene våre kunder står overfor er evnen til å transformere forretningsapplikasjoner slik at de kan utnytte fordelene til moderne skytjenester. DevOps metodikk og containere er viktige hjelpemidler i denne transformasjonen, og som uavhengig rådgiver til våre kunder styrker vi vår kompetanse og kapasitet gjennom partnerskapet med Rancher Labs som er en av verdens ledende leverandører på dette området», sier Tuomo Louhivuori, konserndirektør, EVRY Cloud Services.

“Vi er glade for å ha inngått dette partnerskapet med EVRY. Sammen kan vi bringe containertjenester til bedrifter i det nordiske markedet og skape unike styringstjenester for kundene. EVRYs sterke markedsposisjon vil akselerere transformasjonen til skytjenester og DevOps vil spille en sentral rolle i dette», sier Shannon Williams, co-grunnlegger og salgsdirektør i Rancher Labs.

EVRY vil tilby tjenesten “Distributed Container Service”, der kundene kan administrere containere i én enkelt løsning, uavhengig av den underliggende offentlige eller private skyplattformen. Overgangen til å ta i bruk containere og mikrotjenester vil øke fleksibiliteten og forhindre kunden i å låse seg til én leverandør.

Det er høy etterspørsel i det nordiske markedet for DevOps miljøer som støtter den digitale transformasjonen. Begge parter har høye ambisjoner for dette samarbeidet de kommende årene, og EVRY er glade for å kunne annonsere at de allerede har sikret sine første bestillinger for de lanserte tjenestene.

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft. EVRY har om lag 10 000 ansatte, og har en årlig omsetning på nærmere 13 milliarder kroner.