Karin Schreil ny leder for EVRY Sverige

(Stockholm 14. januar 2019) Karin Schreil (48) er ansatt som Executive Vice President i EVRY Sverige. Hun begynner i stillingen i mai 2019.

Karin Schreil har omfattende erfaring fra den nordiske IT-bransjen. Hun har hatt lederstillinger hos Capgemini, CSC (DXC) i Sverige og vært medlem av toppledelsen i CGI Sverige. Hun slutter i stillingen som Norden/Skandinavia-sjef og administrerende direktør for Sverige hos Fujitsu, som hun har hatt siden 2015, for å starte hos EVRY.

- Karin Schreils bakgrunn fra digital transformasjon, rådgivning, applikasjoner og infrastruktur er en perfekt match for EVRY som totalleverandør av IT- og digitale tjenester. Hennes imponerende bakgrunn fra denne bransjen og sterke lederskap gjør at hun vil bli en viktig del av EVRYs lederteam fremover, sier Per Hove, konsernsjef i EVRY.

Forretningsområdet Sverige i EVRY har 1700 ansatte og en sterk posisjon i det svenske markedet med en årlig omsetning på rundt 3,4 milliarder svenske kroner. I den seneste rapporten fra Radar, den ledende innsiktsleverandøren for den nordiske IT-bransjen, rangeres EVRY blant de fem beste leverandørene innen brukerrelatert IT og rådgivning.

Karin Schreil har en Master of Science-grad fra Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) og en grad innen bedriftsøkonomi.

Hun er styremedlem i Svenskt Näringsliv og IT & Telekomföretagen.

Schreil har også engasjert seg i spørsmålet om mangfold i bedrifter, og var mentor for kvinnelige ledere i IT & Telekomföretagen mellom 2011 og 2016.

VP Corporate Communications

EVRY er ett av de ledende IT-tjeneste- og programvareselskap i Norden, med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 500 ansatte i ni land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo, og selskapet er notert på Oslo Børs. www.evry.com