• EVRY/

Schibsted Trykk får robust teknologiplattform på EVRYs nye skysenter

Schibsted Trykk har gjennomført en vellykket migrering av sin infrastruktur til EVRYs skysenter. Den teknologiske moderniseringen gir Schibsted Trykk et robust fundament, og i tiden fremover kan selskapet akselerere sin overgang til moderne skyløsninger.

Schibsted Trykk har spesialisert seg på avisproduksjon og trykker noen av Norges største aviser som VG og Aftenposten. I løpet av tre helger ble hele trykkerikonsernets teknologiske infrastruktur migrert til EVRYs nye skysenter på Fet uten noen avvik eller påvirkning på deres driftsoperasjoner.

Migrasjonen ble gjennomført steg for steg etter en systematisk plan og i et tett samarbeid mellom kundens systemeiere, EVRYs T&T team og teamet fra IBM.

«Da er flytteprosessen ferdig, og jeg vil takke for et vel gjennomtenkt og gjennomført prosjekt av EVRY. Flyttingen har medført minimale utfordringer for oss, med ingen driftsavbrudd, og EVRY har jobbet godt sammen med Schibsted Trykks applikasjon- og løsningsleverandører», sier Ole Hermann Melby, Leder for Ressursoptimalisering og Planlegging i Schibsted Trykk.

Blant fordelene Schibsted Trykk får gjennom flyttingen er en ren virtualisert teknologiplattform med bedre stabilitet, ytelse og fleksibilitet, samt den beste miljøteknologien som er tilgjengelig.

«Gjennom beste praksis og nøye planlegging er migreringen og oppgraderingen av Schibsted Trykks teknologiske plattform gjennomført uten påvirkning på daglige driftsoperasjoner. Nå kan Schibsted Trykk dra fordel av en moderne teknologisk infrastruktur ved vårt skysenter på Fet og møte fremtidens muligheter innen digitalisering», sier Ole Gunnar Aastad, direktør for EVRYs T&T program.

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft. EVRY har om lag 10 000 ansatte, og har en årlig omsetning på nærmere 13 milliarder kroner.