Skal gjøre hverdagen mer effektiv for 6.500 medarbeidere i Skatteetaten

EVRY har inngått en avtale med Skatteetaten om leveranse av tjenester knyttet til server- og klientdrift. Målet er å effektivisere administrasjonsoppgaver og sikre at 6.500 medarbeidere har det beste tilgjengelige digitale utstyret.

PC-er og mobiltelefoner for samtlige medarbeidere i Skatteetaten skal leveres og driftes av EVRY. Tjenestene er tilpasset Skatteetatens IT-policy og tilhørende krav til sikkerhet, kostnadseffektivitet og kontroll på klienttjenestene.

«Vi er glade og stolte over at vi nå utvider vårt samarbeid med Skatteetaten. Medarbeidere er i dag avhengig av sikre og tilgjengelige verktøy for å gjøre en god og effektiv jobb. Skatteetaten vil med tjenestene fra EVRY dra fordel av den innovasjon og modernisering som følger av de standardiserte og automatiserte tjenestene vi leverer til mer enn 150.000 digitale kunnskapsmedarbeidere i det nordiske markedet», sier konsernsjef Per Hove i EVRY.

Tjenesten bygger på EVRYs tjenestekonsept «Workspace» som er markedets ledende plattform for digitale arbeidsplasser og forvalter mer enn 1 million digitale arbeidstimer hver eneste dag.

Avtalen med Skatteetaten om denne nye tjenesten gjelder for en periode på fire år, og har en verdi på om lag NOK 260 millioner. Skatteetaten har en opsjon på forlengelse av avtalen med inntil fire år.

VP Corporate Communications

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.