Svensk Næringsliv utvider avtalen med EVRY

EVRY, en av Nordens største leverandører av IT-tjenestetjenester, har inngått en ny avtale med arbeidsgiverorganisasjonen Svensk Næringsliv og dets medlemsorganisasjoner. Avtalen innebærer at EVRY skal levere IT-tjenester innen service desk, arbeidsplass og infrastruktur.

Svensk næringsliv og deres medlemsorganisasjoner representerer nesten 60 000 selskaper og arbeider for å skape et bedre klima for virksomheten i Sverige. EVRY og svenske bedrifter har jobbet sammen i seks år. I juni 2017 ble samarbeidsavtalen fornyet i ytterligere tre år.

"Denne avtalen er en viktig suksess for EVRY. Svensk Næringsliv har høye krav til funksjonalitet og ikke minst muligheten til å tilby en omfattende løsning der IT leveres som en moderne og tilrettelagt tjeneste. Vi gleder oss til fortsatt samarbeid der vi kan bidra til å skape økt verdi for Svensk Næringsliv og medlemsorganisasjonenes virksomhet, sier Fredrik Almén, konserndirektør EVRY Sverige.

Samarbeidet innebærer at EVRY fortsetter å gi Svensk Næringsliv stabile driftstjenester med høy kvalitet, samtidig som det tillates etablering av nye innovative digitale tjenester med den nyeste teknologien.

"Vår nye avtale med EVRY er en viktig del av vårt arbeid for å tilby ansatte i Svensk Næringsliv og medlemsorganisasjonene en effektiv og moderne IT-støtte. Arbeidet med å etablere den nye avtalen har blitt preget av stort engasjement, og vi har nå en løsning som gir gjensidig nytte. For oss er det selvfølgelig avgjørende å tilby IT-støtte som oppfyller medlemsorganisasjonens ulike behov. Våre tidligere erfaringer med EVRY har også hjulpet oss med å velge dem som partnere i ytterligere tre år, sier Kristofer Kjell, IT-sjef, Svensk Næringsliv.

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2016 en omsetning på NOK 12,2 milliarder og om lag   8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på hovedlisten på Oslo Børs.