Sveriges Riksbank forlenger samarbeidet med EVRY

Sveriges Riksbank har forlenget sitt samarbeid med EVRY, en av Nordens største IT-tjenesteleverandører. Forlengelsen innebærer at EVRY vil fortsette med å gi IT-støtte til Riksbanken i ytterligere to år.

Riksbanken, Sveriges sentralbank, har besluttet å forlenge den nåværende avtalen med EVRY til og med høsten 2019. Dermed fortsetter EVRY å forvalte Riksbankens IT-infrastruktur i ytterligere to år.

"EVRY kommer til å jobbe videre med å sikre langsiktig og trygg tilgang til IT kompetanse, og sammen med Riksbanken skal EVRY effektivisere og gjennomføre forbedringer av Riksbankens IT-miljø. Nå som samarbeidet forlenges kommer vi i EVRY til å fortsette med å levere et moderne og sikkert IT-miljø med høy tilgjengelighet, slik at Riksbanken kan beholde sitt fokus på kjernevirksomheten", forteller Fredrik Almén, Sverigesjef i EVRY.

Samarbeidet mellom EVRY og Riksbanken har pågått siden november 2012 og kommer nå til å fortsette frem til november 2019.

"Vi ser frem til å fortsette samarbeidet med Riksbanken og vi er glade vi kan fortsette samarbeidet i to år til. Riksbanken er en veldig viktig myndighet i Sverige og det gjør oss stolte at EVRY kan fortsette med å levere smarte digitale løsninger som har nytteverdi for dem", sier Fredrik Almén.

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft. EVRY har om lag 8 200 ansatte, og har en årlig omsetning på vel 12 milliarder kroner.