Exide sertifiseres igjen av verdensleder DNV GL

Batteriprodusenten Exide Technologies, som er en global leverandør av lagringsløsninger for elenergi, har fått fornyet sertifisering av DNV GL (Det Norske Veritas & Germanischer Lloyd) for sine AGM- og GEL-batterier innen det marine segmentet og fritidssegmentet. Sertifiseringen er den høyeste godkjennelsen et marint produkt kan få og innebærer at batteriet er vurdert som sikkert og pålitelig for bruk til sjøs.

– Vi er veldig fornøyde med at vi nok en gang har fått denne viktige anerkjennelsen fra DNV GL. Sertifiseringen viser at du kan stole på at våre batterier takler selv de mest utfordrende marine miljøer, hvor sikkerhet og pålitelighet er av største betydning, sier Tor Enlid, Marketing Manager i Exide Technologies Norden.

Første gangen DNV GL godkjente Exides GEL- og AGM-batterier var 2011. Da hadde de besøkt Exides produksjonsanlegg i Europa og USA og undersøkt kvaliteten og standarden på batteriene ved hvert anlegg. Denne strenge prosessen gjentas annethvert år for å sikre at de strenge kvalitetsstandardene opprettholdes.

Exide leverer originalutstyr til mange ledende båt- og fartøysprodusenter som stoler på kvaliteten og påliteligheten til Exides produkter. I tillegg til DNV GLs sertifisering har Exides marine batterier og fritidsbatterier også blitt sertifisert av Storbritannias National Caravan Council, en etablert autoritet i bobil- og campingbilmiljøet. Offisielle verifikasjoner som dette gir Exides forhandlere mulighet til å vise at de innehar den rette ekspertisen og fører anerkjente produkter av høy kvalitet.

Det er Exide Start AGM, Dual AGM og Equipment GEL som nylig ble sertifisert for det marine segmentet og fritidssegmentet. Start AGM-batteriet brukes for å starte motoren, Dual AGM forsyner både alt elektrisk utstyr og startmotoren via én enkelt batteribank mens Equipment GEL er spesialutviklet for å håndtere alt elektrisk utstyr.

Exides oppdaterte etiketter for marine batterier og fritidsbatterier skaper en optimal kjøpsopplevelse for forbrukeren. Etikettene er holdt i en lys fargepalett med kontrasterende sølv som tilkjennegir premiumstatusen til AGM- og GEL-teknologien. Ikoner viser hvilke kjøretøytyper batteriet kan brukes i, og det gjør det lett for forbrukere å velge riktig batteri til fartøyet/kjøretøyet sitt

For mer informasjon kan du kontakte:
Tor Enlid, Marketing Manager i Exide Technologies Norden, e-post: tor.enlid@exide.com,
tlf: +46 10 888 62 17

www.sonnak.com

Exide Technologies er en global leverandør av energilagringsløsninger for transport- og industrimarkedene. Exides 130 år med teknisk innovasjon i kombinasjon med selskapets virksomhet i over 80 land gjør Exide i stand til å levere kvalitetsløsninger som oppfyller verdens eksisterende og framtidige energibehov. Exide produserer og gjenvinner et bredt sortiment av produkter, og forsyner segmentene Transportation, Network Power og Motive Power med batteri- og energilagringssystemer samt spesialapplikasjoner for mange forskjellige bransjer, herunder jordbruket, bilindustrien, elverk, transport- og spedisjonsfirmaer, båtbransjen, materialhåndtering, forsvaret, gruvedrift, forsyningsforetak, UPS-systemer m.m. Exides motto er Powering the World Forward. Selskapets historie og størrelse, sammen med en sterk entreprenørånd, gjør Exide til det rette valget for kunder som vil ha mer enn bare en batterileverandør.

Sitater

Tor Enlid, Marketing Manager i Exide Technologies Norden.