Lars Christensen ny konsernsjef i Expert

Report this content

(Gjelleråsen, 29. november 2011) Lars Christensen er utnevnt til ny konsernsjef i Expert AS. Christensen er i dag adm. direktør i Expert Danmark. Han tiltrer stillingen 1. desember 2011.

Lars Christensen etterfølger Øyvind Winther som har sagt opp sin stilling. Winter har vært konsernsjef siden 1. januar 2010.

- Øyvind Winther har ledet selskapet i en turbulent og arbeidskrevende periode. Jeg har respekt for hans valg om å gå tilbake til sin gamle jobb som adm. direktør i Apokjeden (Apotek 1). Jeg takker ham for innsatsen i Expert og ønsker ham lykke til videre, sier styreleder i Expert, Svein Sivertsen.

Lars Christensen har vært sentral i utviklingen av Experts forretningsplaner. Han har vært landssjef for Expert i Danmark i to år. Forut for dette var han i seks år adm. direktør for den danske varehuskjeden Bilka A/S, som er eiet av et av Danmarks største detaljkonsern Dansk Supermarked A/S. Christensen hadde ulike lederstillinger i Dansk Supermarked før han ble Bilka-sjef.

- Lars Christensen er en ekte retailer og har gjort en meget god jobb som leder for Expert i Danmark. Det er viktig at han som ny konsernsjef nå får ledet hele forbedringsprogrammet og dermed har eierskap til den nye forretningsplanen som er lagt for Expert for de neste årene, understreker Svein Sivertsen.

Expert har sammen med sin eier utviklet en aggressiv forretningsplan frem til 2014. Samtidig er konsernet godt i gang med et forbedringsprogram for å etablere en mer konkurransedyktig kostnadsbase, innfase ny forretnings- og organisasjonsmodell samt betydelig forbedre konsernets innkjøpssystemer. Målet med forbedringsprogrammet er å få til et styrket og mer konkurransedyktig Expert.

Expert er en ledende forhandler av forbrukerelektronikk til nordiske forbrukere gjennom landsdekkende butikknett og nettbutikker i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Totalt har Expert 840 butikker. Expert er 100 prosent eiet av Awilhelmsen-gruppen. Konsernet har sterk internasjonal tilknytning gjennom medlemskap i verdens største salgsorganisasjon innen forbrukerelektronikk, Expert International og Expert Global.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Svein Sivertsen, styreleder i Expert, telefon (+47) 92885111

Tags: