Heikki Ilkka vil styrke EY i Norden

Report this content

Finnen Heikki Ilkka tiltrer som partner i EY. Heikki Ilkka er CFO og medlem av konsernledelsen i Nordea, og begynner i EY i mars 2018. Han skal betjene større kunder og er tiltenkt rollen som leder av det nordiske revisjonsutvalgsprogrammet.

Før han begynte hos Nordea for noen år siden, hadde Heikki Ilkka en karriere på over 20 år i EY. I denne perioden arbeidet Ilkka i ulike roller, f.eks. som revisjonsleder i Finland, og var ansvarlig for mange større revisjonskunder.

– Heikki Ilkka vil styrke EYs evne til å betjene store multinasjonale kunder og bidrar til å heve EYs sektorkompetanse, spesielt innen bank og finans. Han har omfattende bransjeerfaring, dyp markedskunnskap og personlige ferdigheter som har brakt dokumentert verdi til kunder og organisasjoner han har jobbet med. Jeg er glad for at Heikki Ilkka nå vil jobbe for EY igjen, og ønsker ham hjertelig velkommen tilbake, sier Erik Mamelund, leder for EY i Norden.

– I likhet med bank- og finansnæringen endres revisjonsvirksomheten nå i høyt tempo. Begge sektorene er særlig krevende som følge av omfattende reguleringer og dynamikken i global business. Samtidig har digitalisering og dataanalyse gitt utrolige muligheter for enda bedre sektor- og forretningsforståelse når vi skal betjene kunder i en verden i rask endring. Jeg gleder meg til å vende tilbake til klientarbeid og levere innsikt og kvalitet i revisjonene for EYs kunder. Jeg ser også frem til å bli med EYs virkelig talentfulle og integrerte globale team, og nyte godt av dynamikken i partnerskapet, sier Heikki Ilkka.

EYs lederskap vil foreslå for aksjonærene i EY Finland at Heikki Ilkka skal bli styreleder etter generalforsamlingen i 2018.

Mer informasjon:

Erik Mamelund / EY Nordics: erik.mamelund@no.ey.com, tlf. +47 906 45 989

EY | Assurance | Tax | Transactions | Advisory

Om EY
EY er en ledende global aktør innen revisjon, skatt, avgift, forretningsjus, transaksjoner og rådgivning. Med 250 000 ansatte i 152 land bidrar vi gjennom våre tjenester og vår kunnskap til å bygge tillit og skape bærekraftig vekst. Hver dag sørger vi for at privat og offentlig virksomhet og arbeidsliv fungerer bedre – for våre ansatte, våre kunder og samfunnet vi opererer i.  www.ey.no