Kontraktsinngåelser

Farstad Shipping har inngått følgende befraktningsavtaler:

Woodside i Australia har inngått 12 måneders kontrakt for AHTS Lady Caroline (2003, UT 712, 13.200 BHP) med oppstart i mai 2010.  Kontrakten inneholder opsjoner for ytterligere 2 x1 år.

Woodside har også forlenget kontrakten for AHTS Far Strait (2006, UT 712L, 15.900 BHP) til en 12 måneders kontrakt med virkning fra 20. april 2010. Kontrakten inneholder opsjoner for ytterligere 2 x1 år.

I Nordsjøen har BP tildelt PSV Far Superior (1990, UT 705L, 3796 DWT) en 12 måneders kontrakt med 2x6 måneders opsjoner.  Oppstart på kontrakten er juli 2010.

Kontraktene har en samlet verdi inkl. opsjoner på ca. NOK 500 mill.

CEO Karl-Johan Bakken - tel. +47 90 10 56 97

CFO Torstein Stavseng -   tel. +47 91 10 70 01

Farstad Shipping har i dag en flåte på 57 skip (23 PSV, 32 AHTS og 2 SUBSEA). Selskapets aktiviteter drives fra Ålesund, Aberdeen, Melbourne, Singapore og Macaé. Samlet antall ansatte på land og på sjø er ca. 1.860. Selskapets strategi er å være en langsiktig og betydelig leverandør av store, moderne offshore servicefartøyer til oljeindustrien internasjonalt. Selskapet har en langsiktig befraktningsprofil.