Bønder i byen på lørdag!

Report this content

Lørdag 11. mai inntar bøndene Drammen for å hjelpe byfolk med vårdugnad og oppussing. Redaksjonen inviteres til å være med når bøndene ankommer byen på rekke og rad, og ikke minst når de bistår byfolk med arbeid i hage og byrom.

De siste to ukene har drammensere kunnet bestille en bonde på Felleskjøpet Agri sine sider på Facebook. De som er utvalgt til å få hjelp av de nevenyttige bøndene vil i løpet av lørdagen blant annet få klippet en hekk og felt ett tre. Også to barnehager er plukket ut til å få hjelp av bøndene.

Redaksjonen inviteres til å delta på dugnadsarrangementene.

Tid og sted:

• Ca. kl. 10.45             Bøndene m/ traktorer ankommer Brannposten naturbarnehage (Løkkebergveien 6) på rad og rekke.
  • Ca. kl. 11.15             Noen av bøndene m/ traktor ankommer Sørbyløkka barnehage (Heyerdahls gate 8-13)
  • Ca. kl. 11.15             Noen av bøndene m/ traktor ankommer privathjem (Peder Buchs gate 10-15) for å bistå med kapping av et tre.
  • Ca. kl. 11.15             Noen av bøndene m/ traktor ankommer privat hjem (Skogliveien 110 – 120) for å bistå med klipping av hekk.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Om kampanjen: Trond Østby, markedssjef, mobil 908 49 736.

Praktisk: Thor Haraldseth, regionsjef Felleskjøpet Agri Buskerud, mobil 917 06 240

Praktisk:Johannes Fjose Berg, rådgiver, Trigger tlf., mobil 474 09 206

Om Felleskjøpet Agri

Felleskjøpet har en omsetning på 11 milliarder og 2500 ansatte. Felleskjøpet er den viktigste leverandøren av driftsmidler til norsk landbruk og har i underkant av 100 butikker rettet mot bønder og forbrukere. Felleskjøpets virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakevarer, samt utstyr til park, anlegg og kjæledyr. Felleskjøpet er et samvirke eid av 43 000 bønder. Felleskjøpet er markedsregulator for korn, og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. I tillegg arbeider selskapet for å bedre bondens rammevilkår. Felleskjøpets hovedmål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi på kort og lang sikt.