Bønder i byen på lørdag!

Report this content

Lørdag 11. mai inntar bøndene Trondheim for å hjelpe byfolk med vårdugnad og oppussing. Redaksjonen inviteres til å være med når bøndene ankommer byen på rekke og rad, og ikke minst når de bistår byfolk med arbeid i hage og byrom.

De siste to ukene har trøndere kunnet bestille en bonde på Felleskjøpet Agri sine sider på Facebook. De som er utvalgt til å få hjelp av de nevenyttige bøndene vil i løpet av lørdagen få fjernet en rot, felt trær og få byttet ut en gammel kompost.

Redaksjonen inviteres til å delta på dugnadsarrangementene.

Tid og sted:

• Ca. kl. 10.45             Bøndene m/ traktorer ankommer Møllebakken på rad og rekke.
  • Ca. kl. 11.30             Noen av bøndene m/ traktor ankommer privat hjem (Jebeveien 14)
  • Ca. kl. 11.30             Noen av bøndene m/ traktor ankommer privat hjem (Marie Michelets veg 6)
  • Ca. kl. 12-14.00       Noen av bøndene m/ traktor ankommer privat hjem (Reitanstien 3)

For nøyaktige angivelser – ta kontakt med Thor Haraldseth (se telefonnummer under) i løpet av lørdagen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Praktisk: Arnt Nerhoel, Driftsjef Felleskjøpet Agri Trøndelag, mobil 917 41 160

Om kampanjen: Trond Østby, markedssjef, mobil 908 49 736.bgg

Praktisk:Johannes Fjose Berg, rådgiver, Trigger tlf., mobil 474 09 206

Om Felleskjøpet Agri

Felleskjøpet har en omsetning på 11 milliarder og 2500 ansatte. Felleskjøpet er den viktigste leverandøren av driftsmidler til norsk landbruk og har i underkant av 100 butikker rettet mot bønder og forbrukere. Felleskjøpets virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakevarer, samt utstyr til park, anlegg og kjæledyr. Felleskjøpet er et samvirke eid av 43 000 bønder. Felleskjøpet er markedsregulator for korn, og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. I tillegg arbeider selskapet for å bedre bondens rammevilkår. Felleskjøpets hovedmål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi på kort og lang sikt.