MELLOMOPPGJØRET 2005: Finansansatte vil ha sin del av rekordresultatene

Report this content

Oslo, 12. april 2005 MELLOMOPPGJØRET 2005: Finansansatte vil ha sin del av rekordresultatene Onsdag 13. april starter forhandlingene mellom Finansforbundet og Finansnæringens Arbeidsgiverforening (FA) for 26 000 ansatte i finansnæringen. – De fleste banker og forsikringsselskaper har lagt fram rekordresultater for 2004. Det er flott! Det innebærer imidlertid at våre medlemmer har forventninger om å få sin del av overskuddet, slik aksjonærer og toppledere allerede har fått, sier forbundsleder Jorunn Berland. Hun håper at arbeidsgiverne nå vil vise at de mener noe med at ”de ansatte er bedriftenes viktigste ressurs” – og at de dermed kommer med et anstendig generelt tillegg i årets oppgjør. Finansforbundet kommer ikke til å legge fram det økonomiske kravet i det første forhandlingsmøtet, men ønsker der å få en dialog og helst en enighet med arbeidsgiverforeningen om ”næringens tilstand”. Finansforbundet organiserer 36 000 ansatte i bank, forsikring, IT, finansiering og assurandørvirksomhet. Forbundet er tilsluttet YS. Kontaktperson: Forbundsleder Jorunn Berland, tlf. 22 05 63 01, mobiltlf. 924 44 889. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no