Findexa fortsetter å utgi Telefonkatalogen™

(Oslo, 7. april 2005) Findexa AS og Telenor ASA er enige om en ny avtale for publisering og utgivelse av Telefonkatalogen™ frem til 2013. Avtalen innebærer også at tre millioner mobilnumre skal inn i Telefonkatalogen fra 2006.

Findexa og Telenor har signert ny avtale om publisering og utgivelse av Telefonkatalogen. Avtalen bygger videre på dagens avtale, som utløper i desember 2006, og regulerer et videre samarbeid frem til utgangen av 2013. Avtalen innebærer at Findexa fortsetter som Telenors offisielle katalogutgiver. Fortsetter som før I følge avtalen, som ble undertegnet 31. mars, skal Findexa utgi Telefonkatalogen som tidligere. Fra 2006 skal dessuten alle mobiltelefonnummer inkluderes i Telefonkatalogen, i alt omtrent tre millioner numre. Dette gjelder også kontantkort-kunder. Dette er basert på Telenors forpliktelser overfor norske myndigheter om at alle type abonnenter fra alle fasttelefoni- og mobilselskaper skal inkluderes i Telefonkatalogen. Nyheten innebærer at Telefonkatalogen dermed blir enda mer komplett og nyttig for brukerne. For kunder som ønsker å reservere seg mot oppføring, er det selvfølgelig mulighet for det. Viktig samarbeidspartner - Telenor ser fram til å fortsette samarbeidet med Findexa. Vi er tilfredse over at vi nå har inngått en avtale som sikrer publisering av Telefonkatalogen til det beste for kunder og brukere i lang tid fremover, sier konserndirektør Morten Karlsen Sørby i Telenor. - Telefonkatalogen er viktig for Findexa, og vi er svært fornøyd med å fortsette samarbeidet med Telenor, sier administrerende direktør i Findexa, Cornel Riklin. - Telefonkatalogen brukes av nærmere 400 000 personer hver dag og er en viktig kilde for informasjonssøk i Norge. Vi vil derfor fortsette å videreutvikle produktet samt vurdere nye profilerings- og omsetningsmuligheter. Papirutgaven av Telefonkatalogen er en viktig del av Findexas distribusjonskanaler, som også inkluderer utgaver for Internett, SMS og CD-ROM, samt den manuelle opplysningstjenesten 1880 Telefonkatalogen.