Idol-dommer topper kjendissøk

Idol-dommer topper kjendissøk P4 og Findexas aprilspøk om at kjendisers hemmelige telefonnumre er tilgjengelig på 1880 Telefonkatalogen på SMS doblet trafikken på tjenesten denne morgenen. I nyhetssendingene fra klokken 0700 i morges kunne P4 melde at flere kjendisers hemmelige telefonnumre lå tilgjengelig via SMS-tjensten til 1880 Telefonkatalogen. Reaksjonene lot ikke vente på seg. - I løpet av morgentimene har vi sett en dobling i antall søk i forhold til det som er normalt på en torsdag. Vi har ikke noe statistikk på søk etter kjendiser, men i dag ser vi mange kjente navn på søkelisten, sier Cathrine Adams, som er ansvarlig for Findexas mobile produkter. Den mest "populære" kjendisen i morgentimene var utvilsomt Idol-dommer Jan Fredrik Karlsen, men også Siri Kalvig og Henriette Lien lå høyt oppe på listen. - Det ser ut til at mange brukere er ute etter platekontrakt eller en personlig værmelding, men vi har også mottatt søk etter Dorthe Skappel, Robert Stoltenberg, Atle Antonsen, Rolf Wesenlund, Rune Rudberg, Jon Fredriksen, Dagfinn Høybråten og Kjell Inge Røkke, tillegg til mange flere, sier Adams. Som plaster på såret til brukerne av SMS-tjenesten som føler seg lurt er alle søk som blir sendt til 1880 Telefonkatalogen gratis ut dagen. I hele påskeperioden er annenhvert søk gratis. Findexa AS gir ut merkevarene Telefonkatalogen®, Gule Sider®, Ditt Distrikt® og BizKit®. Selskapet er et av Norges største selskaper innen media- og informasjonsvirksomhet. Bedriften har en sterk stilling innen områdene bruker- og annonsørbetalte kataloger, databaseformidling og elektroniske medieprodukter. I 2003 hadde selskapet en omsetning på nesten 2 milliarder kroner. Selskapet har totalt 3 200 ansatte i inn- og utland. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT20810/wkr0006.pdf