Katalog og nummeropplysning: Telefonkatalogen(TM) for 2004 lanseres

Katalog og nummeropplysning: Telefonkatalogen(TM) for 2004 lanseres (19. januar 2004) Telefonkatalogen(TM) for 2004 er lansert. Samtidig er opplysningstjenesten 1880 Telefonkatalogen(TM) klar med landets mest komplette database - uten at prisen øker. Katalogen vil i løpet av året nå et opplag på 3 millioner eksemplarer. Dette er Norges største trykksak med mer enn 900.000 oppslag hver dag. I alt 13 kataloger skal i løpet av året distribueres til hele landet. De første som kommer ut er katalogene for Oslo og Akershus. (Se vedlagte liste for distribusjon i hele landet.) Telefonkatalogen(TM) og 1880 Telefonkatalogen(TM) Findexa har landets mest komplette database over telefonabonnenter i Norge, og den oppdateres 12 000 ganger i døgnet. Nylig kjøpte Findexa nummeropplysningstjenesten 1880 Telefonkatalogen, og Telefonkatalogens database blir nå tilgjengelig for brukerne av 1880 Telefonkatalogen. - Med Findexas database i 1880 Telefonkatalogen, vil kvaliteten på opplysningene bli de mest komplette i markedet. Informasjonen finnes både som tale og SMS/MMS, på nummer 1880. Mange vil nok også glede seg over at vi ikke har planer om å heve prisene på 1880 Telefonkatalogen, sier direktør for Marked og Forretningsutvikling i Findexa Mikal Rohde, som lover at det også etter hvert vil komme flere nyheter fra 1880 Telefonkatalogen. Telefonkatalogen(TM) - livets bok Vi har spurt oss om ikke denne institusjonen av en bok er viktigere enn vi kanskje tenker på til daglig. Er ikke katalogen en slags garanti for at livet fortsetter, at vi faktisk finnes og at vi har venner, familie og bekjente? For ikke å snakke om vår ex, tidligere kollegaer - og alt annet vi trenger for å leve fullverdige liv. Hva mer kan du forlange av en bok? Eget horoskop - og katalogpoesi Vi synes katalogen er så viktig at vi har fått stilt dens horoskop. Horoskopet er utviklet på basis av "fødselsøyeblikket" på et trykkeri i Pössneck i Tyskland den 22.12.2003 kl 8.14. (Se vedlagte horoskop.) Lokale poeter skriver i katalogen Hver av de 13 katalogene har dikt som er skrevet av en lokal poet. Diktene er skrevet med utgangspunkt i begrepet "Følelser". Poetene har tolket begrepet fritt og bidragene står på trykk i katalogene. (Vedlagt er liste over navn på alle poeter) Visste du at: · 1880 Telefonkatalogen ikke øker prisene · Findexa har den mest komplette databasen over telefonabonnenter i Norge, og at den oppdateres 12 000 ganger i døgnet · 77 prosent av Norges befolkning bruker Telefonkatalogen · Telefonkatalogen i år også inneholder Postens postadressebok Fakta om Findexa AS Findexa AS gir ut merkevarene Telefonkatalogen(TM), Gule Sider®, Ditt Distrikt(TM) og BizKit®. Selskapet er et av Norges største selskaper innen media- og informasjonsvirksomhet. Bedriften har en sterk stilling innen områdene bruker- og annonsørbetalte kataloger, databaseformidling og elektroniske medieprodukter. Selskapet har virksomheter i Norge og åtte andre europeiske land, og hadde i 2002 en omsetning på vel 2,059 milliarder kroner. Selskapet har totalt 3 000 ansatte i inn- og utland. For mer informasjon om Findexa, se www.findexa.no. Fakta om 1880 Telefonkatalogen 1880 Telefonkatalogen (tidligere 1880 Nummeropplysning) er et heleid datterselskap av Findexa AS. Selskapet leverer manuell opplysningstjeneste, gratis SMS med nummer for mobilkunder, viderekobling til nummer, tilbakekobling til 1880 hvis nummer er opptatt eller ikke svarer, SMS-basert tjeneste og bedriftsavtaler. 1880 Telefonkatalogen har knappe 20 prosent av markedet for opplysningstjenester og betjener drøyt 10 millioner samtaler i året. Selskapet sysselsetter vel 200 medarbeidere og har "call-sentre" i Kristiansand, Grimstad og på Flisa. For mer informasjon om 1880 Telefonkatalogen, se www.1880nummeropplysning.no. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=33703 Findexa AS Telenors offisielle katalogutgiver Postboks 6705 Etterstad 0609 Oslo Kontoradresse: Olaf Helsets vei 5 0694 Oslo Telefon: 815 44 418 Telefaks: 22 77 10 01 www.findexa.no Org.nr NO 963 815 751 MVA Bankgironr. 7058 06 37165 Mer info: Mikal Rohde Direktør, Marked og Forretningsutvikling, Findexa Mob.: 408 55 555 Torild Lid Uribarri Direktør, Offline produkter, Findexa Mob.: 911 55 381 Gro Ismar Informasjonssjef, Findexa Mob.: 908 72 505 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00470/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00470/wkr0003.doc Vedlegg http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00470/wkr0004.doc Vedlegg http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00470/wkr0005.doc Vedlegg http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/19/20040119BIT00470/bild.html Bilder