Mange vil ringe Julenissen

Mange vil ringe Julenissen At Julenissen er populær er ingen nyhet. At mange bruker Telefonkatalogen™ for å ringe ham, er kanskje litt mer spesielt. Telefonkatalogen på Internett har opplevd en eksplosjonsartet økning i bruk de siste ukene. I uke 50 var hele 891 798 nordmenn innom tjenesten, det høyeste for tjenesten noen sinne. Noen av disse vil komme i kontakt med Julenissen. - Det har blitt gjort mange julerelaterte søk på Telefonkatalogen så langt i desember. Tjenesten er svært godt kjent blant nordmenn og er gjerne det første stedet man går når man trenger et telefonnummer, enten det er til familie, venner eller Julenissen. Faktisk har det blitt gjort godt over 1000 søk på Julenissen de siste par ukene og vi tror vel at tallet vil øke også i dagene frem mot jul. Og det til tross for at Julenissen har et topphemmelig nummer, smiler Tore André Godager, som er portalsjef for Telefonkatalogen på nett. Akevitt kun i desember Men det gjøres også andre julerelaterte søk på telefonkatalogen.no.Søkeordet "Pinnekjøtt" har blitt brukt mange ganger de siste ukene. Det samme med "ribbe". Det søkes også etter "øl" og "akevitt". Øl er forresten et populært søk hele året. Akevittsøkene gjøres, kanskje ikke overraskende, så å si utelukkende i desember. Noen er også så rådville i forhold til å finne passende gaver til julaften at de rett og slett har søkt med ordet "Julegave". Rekordbruk Mange sender fortsatt julekort i posten. Og når man trenger adresser og annen kontaktinformasjon er Telefonkatalogen på Internett, hvor det ligger 6,5 millioner adresser, et naturlig valg for mange. - Det har vært en eksplosiv vekst i bruk på Telefonkatalogen på Internett de siste dagene, med nye rekorder hver dag. Mandag 19. desember hadde vi for eksempel 300 000 brukere inne på tjenesten. I uke 50 var brukertallet det høyeste i tjenestens historie med hele 891 798 brukere*. Det var 59 000 flere enn uken før, sier Godager. *Brukertallene er hentet fra TNS Gallup Metrix. Her er en lenke dit: http://www.tns-gallup.no/index.asp?type=tabelno_url&did=185235&sort=uv&sort_ret=desc&UgeSelect= For mer informasjon, kontakt: Tore Andre Godager, portalsjef for telefonkatalogen.no og gulesider.no, tlf. 22 77 01 00, mob. 906 45 553 Willy Lærum Martinsen, informasjonskonsulent, tlf. 22 77 12 13. mob. 909 65 254 Fakta om Findexa: Findexa AS står bak merkevarene Gule Sider®, Ditt Distrikt® og BizKit®. Selskapet er et av Norges største selskaper innen media- og informasjonsvirksomhet. Bedriften har en sterk stilling innen områdene bruker- og annonsørbetalte kataloger, databaseformidling og elektroniske medieprodukter. I 2004 hadde selskapet en omsetning på vel 1.727 milliarder kroner. Findexa AS har 900 ansatte. For mer informasjon om findexa, se www.findexa.no. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no