Nordmenn sover ikke bort sommernatten

Nordmenn sover ikke bort sommernatten Nordmenn er 3 ganger mer aktive på å søke etter navn og telefonnummer om natten nå i sommerferien enn hva de var i vintermånedene. I juli måned har antall brukere av 1880 Telefonkatalogen om natten økt betydelig i forhold til antall brukere om natten i vinterhalvåret. SMS søk til 1880 Telefonkatalogen mellom kl 2300 og kl 0600 har økt med 300% i juli i forhold til en tilsvarende natt i februar i år. Normalt går bruk av Telefonkatalogen på Internett ned i sommermånedene, men dette gjelder tydeligvis ikke for bruken av den SMS baserte nummeropplysningstjensten. I juli måned har bruken av SMS tjenesten hvor man kan søke på navn og telefonnummer økt fra 10 000 søk om natten en vintermåned til over 30 000 brukere om natten i sommermånedene. 1880 Telefonkatalogen har observert en økning i den nattlige aktiviteten etterhvert som sommeren har kommet til Norge. "Vi ble overrasket da vi oppdaget hvor stor aktivitet det var om natten. Det var forventet at det skulle være en generell økning i sommerferien, men vi hadde ikke forutsett at aktiviteten skulle være så stor om natten. Det er hyggelig om vi kan bidra til å at et og annet kjærestepar finner hverandre i løpet av sommeren.", sier daglig leder i 1880 Telefonkatalogen Roar Johansen. SMS-søk har den sommerlige fordel å være tilgjengelig fra mobiltelefonen uansett tid og sted. Snedige søkefunksjoner gjør det også mulig å finne personer selv om du ikke vet helt hvordan navnet staves eller nøyaktig hvor vedkommende bor. Fakta: 1880 Nummeropplysning AS er et heleid datterselskap av Findexa AS. Selskapet leverer manuell og SMS basert opplysningstjeneste. 1880 Nummeropplysning AS har 26% prosent av markedet for manuelle opplysningstjenester og betjener drøyt 10 millioner samtaler i året. Selskapet sysselsetter vel 200 medarbeidere og har "call-sentre" i Kristiansand, Grimstad og på Flisa. For mer informasjon om 1880 Nummeropplysning, se www.1880nummeropplysning.no. Findexa AS gir ut merkevarene Telefonkatalogen®, Gule Sider®, Ditt Distrikt® og BizKit®. Selskapet er et av Norges største selskaper innen media- og informasjonsvirksomhet. Bedriften har en sterk stilling innen områdene bruker- og annonsørbetalte kataloger, databaseformidling og elektroniske medieprodukter. Selskapet har virksomheter i Norge og åtte andre europeiske land, og hadde i 2002 en omsetning på vel 2,059 milliarder kroner. Selskapet har totalt 3 000 ansatte i inn- og utland. For mer informasjon om Findexa, se www.findexa.no. Kontaktperson: Roar Johansen, daglig leder 1880 Telefonkatalogen, mobiltelefon 93 43 58 88 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/30/20040730BIT20540/wkr0013.doc Sover ikke bort sumarnatten