Norge i full fres etter lang juleferie

Pressemelding Norge i full fres etter lang juleferie (Oslo, 7. januar 2004) Trafikken på 1880 Nummeropplysning tar tempen på aktiviteten i Norge. Allerede i løpet av mandag 5. januar var antall henvendelser på det normale. 1880 Nummeropplysning er en god temperaturmåler på aktiviteten i Norge. Det viste seg også i romjulen og i de første dagene av det nye året. Fredag 2. januar var det stille for de ansatte på 1880 Nummeropplysning. Derimot var det full fres på normalt nivå med rundt 4000 henvendelser i timen fra mandag 5. januar. - Vi ser det hver eneste jul, og i år har folk flest hatt en lang juleferie, sier Roar Johansen, daglig leder i 1880 Nummeropplysning. Med julaften på en onsdag er det mange som i år har tatt seg en lang juleferie, fra og med mandag 22. desember til og med fredag 2. januar. Trafikken på 1880 Nummeropplysning viser at aktivitetsnivået falt betraktelig fra og med tirsdag 23. desember. De to arbeidsdagene i romjulen, 29. og 30. desember var det også markert stille, antall henvendelser i timen på dagtid var 2800, mens det normalt er 4000 som ringer for å få opplysninger om navn og telefonnummer. - Et hektisk blaff i en ellers stille julehøytid fikk vi imidlertid på årets store "byttedag", lørdag 27. desember. Da økte trafikken med ca. 40 prosent i enkelte timer på dagen, sier Johansen. Det var først mandag 5. januar at antall henvendelser til 1880 Nummeropplysning var tilbake på et normalt nivå. Kontaktpersoner: Roar Johansen Daglig leder, 1880 Nummeropplysning Mob.: 934 35 888 Gro Ismar Informasjonssjef, Findexa AS Mob.: 908 72 505 Fakta: 1880 Nummeropplysning AS er et heleid datterselskap av Findexa AS. Selskapet leverer manuell opplysningstjeneste, gratis SMS med nummer for mobilkunder, viderekobling til nummer, tilbakekobling til 1880 hvis nummer er opptatt eller ikke svarer, SMS-basert tjeneste og bedriftsavtaler. 1880 Nummeropplysning AS har knappe 20 prosent av markedet for opplysningstjenester og betjener drøyt 10 millioner samtaler i året. Selskapet sysselsetter vel 200 medarbeidere og har "call-sentre" i Kristiansand, Grimstad og på Flisa. Findexa AS gir ut merkevarene Telefonkatalogen(TM), Gule Sider®, Ditt Distrikt(TM) og BizKit®. Selskapet er et av Norges største selskaper innen media- og informasjonsvirksomhet. Bedriften har en sterk stilling innen områdene bruker- og annonsørbetalte kataloger, databaseformidling og elektroniske medieprodukter. Selskapet har virksomheter i Norge og åtte andre europeiske land, og hadde i 2002 en omsetning på vel 2,059 milliarder kroner. Selskapet har totalt 3 000 ansatte i inn- og utland. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT01080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/07/20040107BIT01080/wkr0002.pdf