Planlegg reisen med Telefonkatalogen™ og Microsoft

Planlegg reisen med Telefonkatalogen™ og Microsoft Telefonkatalogen™ 1880 Online har utviklet en løsning som gjør at brukere av Microsoft Office Outlook enkelt kan planlegge sin reisevirksomhet. Den nye verktøylinjen for Microsofts mailprogram Outlook automatiserer skriving av kjøreregninger og gir deg veibeskrivelser direkte i kalenderen. - Løsningen bidrar til at bedrifter kan spare tid og penger, sier Gustav Line, direktør for Information Worker, i Microsoft Norge. Line synes det er spennende å se hvordan Microsofts partnere nå utvikler løsninger som gjør brukere av Microsofts Office System mer effektive i hverdagen. - I en stadig mer kompleks arbeidsdag er gode produktivitetsverktøy helt avgjørende for å holde yteevnen oppe på jobb. Telefonkatalogen 1880 Onlines verktøylinje for Outlook er en effektiv tilleggstjeneste som kan gjøre folks arbeidshverdag noe enklere, sier Line. - Målet med tjenesten er å hjelpe bedrifter til en ryddigere hverdag og å spare penger. Vi har inkludert det beste Telefonkatalogen kan by på, og har stor tro på at tjenesten vil bli tatt godt i mot i bedriftsmarkedet, sier Geir Egedius Produkt og Markessjef for Findexas B2B tjenester. Reisetid inn i kalenderen Hvis du for eksempel skal legge inn et møte i Outlook-kalenderen gir tjenesten deg muligheten til å skrive inn adressen til stedet du skal. Denne søkes da umiddelbart opp i Telefonkatalogen og ut fra dette genereres en kjørebeskrivelse med tiden det tar å kjøre dit. Kjøretiden legges inn i kalenderen din før og etter møtetidspunktet. Dette gjør at dobbeltbookinger av møter blir et mye mindre problem. Søkemotoren er utviklet spesielt for denne tjenesten, og er vesentlig bedre både i forhold til feilstavelser, fonetikk og annet sammenliknet med konkurrerende tjenester. Kjøreregninger skrives automatisk Den største gevinsten for bedrifter er nok likevel at kjøreregninger nå kan skrives automatisk. Beregninger fra Krak Forlag i Danmark estimerer at et selskap med 100 ansatte, som skriver kjørebok, kan spare over 600 000 kroner i året på å ta i bruk en slik tjeneste. Telefonkatalogen 1880 Online introduserer tjenesten nå for første gang i Norge. - Det er nok mye hast og unøyaktigheter rundt skriving av kjørebøker. Vår tjeneste standardiserer prosessen og gjør det enklere for ansatte å holde oversikt. Dette betyr i sin tur penger spart for bedriften, sier Egedius. For mer informasjon, ta kontakt med: Merkevaresjef Geir Egedius, Telefonkatalogen™ 1880 Online, tlf. 22 77 11 67, mob. 970 38 839, e-post geir.egedius@findexa.no Direktør Information Worker Gustav Line, Microsoft Norge, tlf 952 67 104, e-post gline@microsoft.com Fakta om Telefonkatalogen™ 1880 Online Telefonkatalogen™ 1880 online er tilpasset næringslivet og offentlig forvaltning, og inneholder langt flere funksjoner enn gratis internettjenester beregnet på private. Tjenesten gir brukerne direkte tilgang til ca. 7,1 millioner oppføringer i en telefonsøkeliste som også inkluderer hver enkelt bedriftskundes interne telefonregister. En uavhengig test gjennomført av Statistisk Sentralbyrå konkluderer med at Telefonkatalogen™ 1880 online gjennomgående scorer bedre på alle kriterier enn andre tilsvarende tjenester i markedet. Telefonkatalogen™ 1880 online inneholder også regnskapstall for alle landets bedrifter fra de siste seks år, infosider fra Gule Sider på Internett, SMS og fax-tjeneste direkte fra PC’en og kart og ruteplanlegger. Fakta om Findexa: Findexa er et av de ledende medieselskapene i Norge og landets største utgiver av katalogprodukter. Findexas hovedmerkevarer er Gule Sider®, Telefonkatalogen , Yelo, Ditt Distrikt® og BizKit®. Produktene distribueres gjennom trykte kataloger, på internett, på SMS, CD-Rom og via opplysningstjenesten Telefonkatalogen 1880. I 2004 var omsetningen i Findexa 1,723 milliarder kroner, og EBITDA var på 775 millioner kroner. Findexa ble kjøpt av Eniro 5. desember 2005. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no