Ettårsjubileum for Flyr: - Stolte av å ha blitt en reell utfordrer

Oslo 30. juni 2022. For ett år siden tok Flyrs aller første flyvning av fra Oslo med destinasjon Tromsø. Det markerte starten for et helt nytt norsk flyselskap. Siden da har Flyr hatt en kraftig vekst, og gått fra å være en nykommer til å bli en reell utfordrer innen norsk luftfart.

- Dette året har vært spennende, utfordrende og veldig moro. Vi er stolte av å ha etablert et helnorsk flyselskap på så kort tid, med faste ansettelser etter den norske modellen. Det er ganske unikt, og blir lagt merke til både i Norge og utenlands. Vi har fått på plass et fantastisk dyktig team med engasjerte medarbeidere, sier Tonje Wikstrøm Frislid, administrerende direktør i Flyr.

Ved oppstarten i fjor sommer opererte Flyr kun med to fly. I dag teller selskapet over 400 ansatte, har en flåte på 10 fly i drift og venter ytterligere to fabrikknye Boeing 737-8 i løpet av sommeren. Med 12 fly i drift, hvorav 6 fabrikknye 737-8, vil Flyr ha en av Nordens mest drivstoffeffektive flyflåter.

Ruteprogrammet har vokst gradvis og i sommer har Flyr 44 ruter fordelt på 38 ulike reisemål i Norge og Europa. Flyr tilbyr reiser til både populære feriesteder og storbyer over hele kontinentet, fra Tromsø i nord til Malaga i sør. Mer enn én million har allerede valgt å bestille flybillett med Flyr og merkevarekjennskapen er i sterk vekst. Selskapet har allerede rukket å få flere nominasjoner og utnevnelser for god kundeservice.

Moderne teknologi

Flyrs enkle og moderne digitale løsninger har blitt godt mottatt av kundene. Flyr var første flyselskap i verden som baserer seg fullt ut på IATAs nye bookingstandard “One Order”. Samarbeidet med VIPPS har også bidratt til en enkel innlogging og betaling.

I det som har vært et utfordrende år å starte et flyselskap, har Flyr virkelig fått testet at forretningsmodellen fungerer;

- Flyr leverer på å være enkle, ansvarlige og moderne. Vi tilbyr lave priser og sørger for en hyggelig opplevelse for våre passasjerer, fra start til slutt. Vi er små og fleksible, som vi ønsker å være, og kan tilpasse oss til markedet, fortsetter Wikstrøm Frislid.

En veldig god mottagelse

Med et fordelsprogram som allerede har passert 195 000 medlemmer har Flyr raskt gjort seg kjent blant befolkningen. Spesielt ungdomsbillettene Flyr UNG har fått mye oppmerksomhet med over 250 000 solgte billetter så langt.

- Flyr har bevist at det er en plass for et nytt, helnorsk flyselskap som gir passasjerene en hyggelig opplevelse til lave priser. Vi er utrolig takknemlige for den positive mottakelsen og de fantastiske tilbakemeldingene vi har fått av våre gjester, sier Wikstrøm Frislid.

Og etter et år i drift har Flyr en klar ambisjon for fremtiden: - Vi skal ivareta at våre passasjerer får en god opplevelse fra bestilling til reisens slutt, tilby et godt ruteprogram til populære reisemål, samt fortsette å være en attraktiv arbeidsgiver slik at våre ansatte kan glede seg til å gå på jobb hver dag, avslutter Wikstrøm Frislid.

Flyr er et norsk flyselskap som er skapt for reisende i Norge, og bygget opp med en størrelse, organisasjon og rutetilbud som er tilpasset en hverdag etter koronapandemien. I Flyr er vi opptatt av å drive etter den norske modellen, med norske lønns- og arbeidsvilkår. Selskapet teller nå over 400 medarbeidere, hvorav mange har lang erfaring fra selskaper som SAS, Norwegian, Widerøe og Braathens. Administrerende direktør i Flyr er Tonje Wikstrøm Frislid, som er den første kvinnelige toppsjefen innen luftfart i Norden.