• Flyr AS/

Flyr AS: Trafikktall for august 2022 – Stor reiselyst i august og bedre tilbud til forretningsreisende

Trafikktallene for august viser at totalt 208 300 gjester valgte å reise med Flyr denne måneden. Fyllingsgraden var på 71,6 prosent og punktligheten var på 80 prosent. Forretningsreisende får nå et bedre tilbud hos Flyr.

- Det har vært stor reiselyst også i august, med mange fulle fly spesielt til våre reisemål ved Middelhavet. Mange har også reist med oss til europeiske storbyer og innad i Norge. Vi vil takke alle de 208 300 gjestene som har valgt å reise med oss i august, og ønsker alle velkommen om bord hos oss igjen snart, sier administrerende direktør Tonje Wikstrøm Frislid i Flyr.

- Vi får svært gode tilbakemeldinger fra våre gjester som viser at vi representerer noe helt nytt i norsk luftfart, ved å bruke ny teknologi som gjør det enkelt å bestille billetter via app, ved å benytte den norske modellen hvor alle er ansatt i flyselskapet i Norge, ved å være tilgjengelig for våre gjester når de har behov for hjelp og ved å sette kunden i sentrum, blant annet ved å by på gratis vann og kaffe på våre reiser. Vi har bare så vidt startet, og ser fram til å videreutvikle selskapet vårt sammen med alle kolleger til det beste for gjestene våre, sier Wikstrøm Frislid.

Bedre tilbud til forretningsreisende

- Selv om antall forretningsreiser totalt sett på verdensbasis har gått ned etter pandemien, er vi opptatt av å kunne gi et godt tilbud til bedriftsmarkedet. Gjennom høsten vil det gradvis bli mulig for flere forretningsreisende å bestille Flyr-billett via sitt reisebyrå. I tillegg har vi nettopp lansert Flyr Proff, som er vår nye, enkle og kundevennlige løsning for jobbreisende, sier Wikstrøm Frislid.

Fremover ser vi det samme bildet som de aller fleste av våre bransjekolleger, nemlig at det er stor usikkerhet rundt etterspørselen fordi folk flest får mindre å rutte med når renter, strøm og mat blir betydelig dyrere. Vi skal fortsette å tilpasse oss den etterspørselen vi opplever og det har vi mulighet til fordi vi er små, tilpasningsdyktige og effektive, sier Wikstrøm Frislid.

I august hadde Flyr i gjennomsnitt elleve fly i drift, en fyllingsgrad på 71,6 prosent og en yield på NOK 0,56. Enhetsinntekten (PASK) for august var NOK 0,42 og gjennomsnittlig PASK siste 12 måneder er NOK 0,42.

Flyr gjennomførte 99 prosent av de planlagte flygninger denne måneden. Etter en juli måned preget av mannskapsmangel på en rekke flyplasser i Europa, samt kapasitetsbegrensninger i luftrommet i Europa, ble det bedring i august og totalt var Flyrs punktlighet på 80 prosent, hvorav 97 prosent av flygningene landet mindre enn en time forsinket.

Flyr mottok i slutten av august ytterligere et fabrikknytt fly av typen Boeing 737-8 og flåten består nå av totalt 12 fly, med en gjennomsnittsalder på 4,8 år. Denne flytypen har opp mot 15 prosent lavere drivstofforbruk og miljøutslipp enn foregående modeller.

Flyr er et norsk flyselskap som er skapt for reisende i Norge, og bygget opp med en størrelse, organisasjon og rutetilbud som er tilpasset en hverdag etter koronapandemien. I Flyr er vi opptatt av å drive etter den norske modellen, med norske lønns- og arbeidsvilkår. Selskapet teller nå over 450 medarbeidere, hvorav mange har lang erfaring fra selskaper som SAS, Norwegian, Widerøe og Braathens. Administrerende direktør i Flyr er Tonje Wikstrøm Frislid, som er den første kvinnelige toppsjefen innen luftfart i Norden.

Tags: