Flyr lanserer europeiske skidestinasjoner som reisemål

Flyr lanserer i dag nye reisemål til attraktive skidestinasjoner og storbyer i Europa; Salzburg, Milano (Bergamo), Genève, München og Grenoble. Dermed vil norske reisende og skientusiaster få tilgang til direkteruter til flere populære destinasjoner i vinter.

Med disse nye destinasjonene kommer også Østerrike, Sveits og Tyskland på rutekartet til Flyr, i tillegg til reisemålene Flyr allerede har til Frankrike og Italia; Paris, Nice og Roma.

- Vi fortsetter veksten og åpner i dag for salg av billetter til attraktive priser til populære skidestinasjoner i Europa, med avganger til og fra Oslo, sier Thomas Ramdahl, kommersiell direktør i Flyr.

Avgangene er lagt opp på dager slik at det er enkelt å kombinere flere destinasjoner, for eksempel å fly inn til Grenoble og hjem fra Genève, slik at de reisende kan oppleve flere spennende skiområder. Ved å kjøpe en Smart-billett inngår to kolli innsjekket bagasje (hver på maks 23 kg), hvor en kan være ski. Flyr-billetter til og fra disse nye reisemålene er i salg på flyr.com og i Flyr-appen, med første avgang fra 5. januar 2022. De kommende ukene vil det komme flere nyheter og flere nye reisemål fra det nye norske flyselskapet.

I Norge har Flyr allerede ruter til Tromsø, Bodø, Evenes, Bergen og Trondheim, og åpnet forrige uke ruter til Stavanger. Flyrs første utenlandsruter gikk til Nice, Alicante og Malaga 21. august, og nylig kom også Paris, København og Roma inn på rutekartet.

Flyr er et norsk flyselskap som er skapt for reisende i Norge, og bygget opp med en størrelse, organisasjon og rutetilbud som er tilpasset en hverdag etter koronapandemien. Alle som jobber i Flyr er direkte ansatt i selskapet, med norske lønns- og arbeidsvilkår. Selskapet teller nå mer enn 200 ansatte, hvorav mange har lang erfaring fra selskaper som SAS, Norwegian, Widerøe og Braathens. Administrerende direktør i Flyr er Tonje Wikstrøm Frislid, som er den første kvinnelige toppsjefen innen luftfart i Norden.

Tags: