Flyr utvider med flere reisemål fra Trondheim

Report this content

Trondheim er en viktig by for Flyr og nå får reisende fra Trondheim og Trøndelag tilgang til enda flere reisemål med det nye norske flyselskapet.

– Trondheim er en viktig by for oss og vi ønsker å utvikle Værnes videre fremover. Derfor lanserer vi to nye ruter denne uken, sier Thomas Ramdahl, kommersiell direktør i Flyr.

I første omgang er det planlagt å starte direkteflyvninger fra Trondheim til Tromsø fra 9. desember i år. Flyr vil i tillegg tilby Alicante i Spania som reisemål fra Trondheim, fra 12. februar 2022. – Vi ønsker å utvide utenlandstilbudet fra Trondheim, og starter med Alicante som vi vet er et populært reisemål for mange i Trøndelag, sier Ramdahl.

I Norge har Flyr allerede ruter til Tromsø, Bodø, Evenes, Trondheim, Bergen og Stavanger. Flyrs første utenlandsruter gikk til Nice, Alicante og Malaga 21. august, og senere kom også Paris, København og Roma inn på rutekartet. Nylig lanserte Flyr følgende attraktive skidestinasjoner og storbyer i Europa; Salzburg, Milano (Bergamo), Genève, München og Grenoble. Dermed vil norske reisende og skientusiaster få tilgang til direkteruter til flere populære destinasjoner i vinter. Forrige uke var det lansering av ungdomsbilletten Flyr UNG, som allerede har blitt populær og fått flere tusen unge mellom 16-29 til å bestille billett med Flyr.

Anita Svanes - Kommunikasjonsdirektør
VP Communications, Public Affairs & Sustainability

anita.svanes@flyr.com | +47 995 69 660 | flyr.com

Om Flyr:

Flyr er et norsk flyselskap som er skapt for reisende i Norge, og bygget opp med en størrelse, organisasjon og rutetilbud som er tilpasset en hverdag etter koronapandemien. I Flyr er vi opptatt av å drive etter den norske modellen, med norske lønns- og arbeidsvilkår. Selskapet teller nå ca 300 medarbeidere, hvorav mange har lang erfaring fra selskaper som SAS, Norwegian, Widerøe og Braathens. Administrerende direktør i Flyr er Tonje Wikstrøm Frislid, som er den første kvinnelige toppsjefen innen luftfart i Norden.