IKKE TØM OMO I HØYTRYKKSVASKEREN!

Langhus 02.05.2005 Det er langt fra likegyldig hva slags vaskemidler man tømmer i høytrykksvaskerne. Enkelte midler – i kraftige doser – kan til og med angripe pakninger og bevegelige deler i spyleren. Vaskemidler tilpasset høytrykksvaskerne leveres av flere av de store maskinleverandørene, og de har egenskaper og blandingsforhold tilpasset oppgavene.

Reolene i byggvarehusene og jernvarehandlerne bør romme både bilvaskemidler og husvasksåpe, sopp- og algedrepere, vanlig høytrykksvaskemiddel, terrassevasksåpe og avrenningsvæsker – alt tilpasset spylemaskiner. Foruten å være uskadelige for vaskerne, vil disse midlene også være så tyktflytende og heftsterke at de virkelig gjør en vaskejobb – og ikke bare blåses av med vanntrykket.