NY KOMPAKT GULVVASKEMASKIN GODT ALTERNATIV TIL SKUREKOST OG KLUT

Langhus 24.04.07

En helt ny serie gulvvaskemaskiner lanseres nå i Norge av FOMA, en av markedslederne på dette feltet. Den nye maskinserien har fått betegnelsen IPC FOMA CT70 og omfatter i alt 6 versjoner med ulike spesifikasjoner.

- Denne maskinserien er utviklet av italienske IPC Gansow i samarbeid med FOMA og er spesielt kompakt og letthåndterlig, sier Rune Måleng i FOMA Norge AS. – Disse maskinene er så små og lette å arbeide med at de vil være en god investering for alle som har mer enn 150 m2 å holde rent. Alt fra kontorer til sykehus, industriarbeidsplasser, butikker og verksteder som normalt holdes rene for hånd.

Maskinene er ikke mer enn 123 cm. lange, en drøy halvmeter brede og under en meter høye og svært kompakte, slik at de kommer lett frem og når inn i kroker og kriker. De vasker, skrubber og tørker opp slik at gulvet kan brukes med èn gang etter vask. Seriebetegnelsen ”70” refererer til tankstørrelsen for vaskevannet. Løsningstanken rommer 70 liter, mens skittenvannstanken tar 75 liter. Maskinene kan leveres i forskjellige vaskebredder og med èn eller to børster. De har innebygde batterier som gir ekstra lang operasjonstid før man trenger batteriladning, eller elektrisk motor som koples til strømuttak..

CT70-serien klarer vaskebredder fra 50 til 70 cm og på høyeste hastighet kan de vaske/tørke opp til 3150 m2 i timen. Maskinene veier fra 84,5 til 108,5 kilo alt etter motorvalg og har toppfart fra 3,5 til 4,5 km/t.

- Årlig selges det 3000-4000 gulvvaskemaskiner i Norge, og salget er kraftig økende de seneste årene nettopp fordi maskinene er blitt små og enkle å bruke samtidig som de er svært rimelige. De er et godt og billig alternativ til innleid vaskehjelp med bøtte og kost, mener Måleng.

-----------------------------
For mer informasjon om CT70-serien kontakt FOMA Norge AS v/ Rune Måleng på