if... skadeforsikring utvikler web-basert IT-losning

if... skadeforsikring utvikler web-basert IT-løsning If Skadeforsikring ble etablert i 1999 ved å slå sammen skadeforsikringsvirksomheten i Skandia, Storebrand og Pohjola. Selskapet har så langt fått konsesjon for drift i Norge, Sverige og Danmark, og det ventes at finsk konsesjon vil foreligge om kort tid. For å kunne få de beste løsninger innen informasjonsteknologi, er det inngått en strategisk avtale med IT-leverandøren Certis, et datterselskap av kanadiske CGI. Sammen med Certis skal If utvikle og forberede innføringen av en førsteklasses web-basert løsning for produkter innen forretningsområdet Bedrift. - Systemet vil også gi grunnlag for å utvikle de mest moderne arbeidsprosesser innen risikovurdering og skadebehandling i Norden.Nye arbeidsprosesser vil øke både effektiviteten og forbedre servicen overfor kundene, sier konsernsjef Bo Ingemarson i If. Certis Systemet er basert på IT-plattformen GIOS, og vil støtte distribusjonen i alle distribusjonskanelene. GIOS vil gradvis erstatte eksisterende systemer i all aktivitet innen bedriftsforsikring i Norden for If de nærmeste årene. If Skadeforsikring har en markedsandel i Norden på cirka 20% og brutto premieinntekter på 23,6 milliarder svenske kroner. 7,8 milliarder av Ifs totale premieinntekter kommer fra forretningsområdet Bedrift. Det totale antallet ansatte i If Skadeforsikring er ca. 5.400. CGI er det største uavhengige IT-konsulentfirmaet i Canada og det femte største i Nord-Amerika med en omsetning på 1,6 milliarder kanadiske dollar. CGI har 10.000 medarbeidere og IT-tjenester og forretningsløsninger til 2.500 kunder i Nord Amerika, Europa i tillegg til 23 land ellers i verden. Stockholm 4. april 2000 For ytterligere informasjon kontakt: Informasjonsdirektør Jack Frostad +47 22315757, mobil +47 92826255 Produktsjef Torbjørn Magnusson, If Bedrift +46 8 788 1107, mobil +46 706 46 5021 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/04/20000404BIT01230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/04/20000404BIT01230/bit0002.pdf