Stor utvidelse av Fortum Charge & Drives ladenettverk – mer enn en halv million ladere nå tilgjengelig gjennom appen

Mens antallet tilgjengelige ladere i Fortum Charge & Drives nordiske hjemmenettverk fortsetter å vokse betydelig, utvides tjenesten nå til å også omfatte et av Europas største nettverk for norske og nordiske kunder.

Dette er gode nyheter for alle de som velger elbilferie i sommer, og ikke minst for det stadig økende antallet nordmenn som tar med seg elbilen til utlandet. Fortums egen ladestatistikk viser at det i juli i fjor var en tredobling mot året før i antall norske bilister som ladet utenfor landets grenser, og ladeaktiviteten i utlandet økte 250% i juli sammenlignet med snittet resten av året.

Totalt har ladetjenesten nå over en halv million ladekontakter tilgjengelig i Europa, inkludert mer enn 15 000 hurtigladekontakter og over 37 000 ladekontakter i Norden. Sammenlignet med før ekspansjonen har Fortum Charge & Drives nordiske kunder nå tilgang til dobbelt så mange hurtigladere i Norge, syv ganger flere ladekontakter i Sverige og fire ganger flere ladekontakter i Finland.

– Våre nordiske kunder kan nå få tilgang til et av de største ladenettverkene, ikke bare i Norden, men også i Europa gjennom én app. Denne utvidelsen svarer på våre kunders behov for å ha en enkel løsning for lading på veien. Med appen vår kan du reise med mindre planlegging og konsentrere deg mer om hvilke steder du vil utforske – enten du planlegger å utforske nye steder i Norge eller kjøre helt ned til Middelhavet i sommerferien. Med Fortum Charge & Drive kan du reise fritt uten rekkeviddeangst – og uten bryderiet med flere apper, forteller Ove Mørch, leder av Fortum Charge & Drive.

Alle tilgjengelige ladekontakter finner du i Fortum Charge & Drive-appen, som er tilgjengelig for nedlasting i App Store og Google Play.

Fortum Charge & Drive er en av de ledende ladetjenestene i Norden, og har gitt elbilister smarte løsninger og enkel lading på veien siden 2008.

Ytterligere informasjon:
Mer informasjon til forbrukere: Hjem | Fortum Charge & Drive (chargedrive.com)

Pressekontakt Fortum Charge & Drive: +47 480 94 937, kommunikasjon@fortum.com

Fortum er et nordisk energiselskap. Vårt formål er å bidra til en verden hvor mennesker, virksomheter og natur utvikler seg sammen. Som en av Europas største produsenter av fornybar energi, er våre handlinger styrt av ambisiøse klima -og miljømål. Vi genererer og leverer fornybar kraft, og bidrar til vekst og dekarbonisering av industriprosesser. Vår nordiske kjernevirksomhet består av effektiv, karbonfri produksjonskapasitet og sikker forsyning av strøm og fjernvarme til privat -og bedriftskunder. Vi forplikter oss ovenfor våre~5000 ansatte til å tilby en trygg og inspirerende arbeidsplass. Fortum er notert på Nasdaq Helsinki. fortum.com

Tags: